Autodistribution International (ADI) is een toonaangevende verdeler van auto-onderdelen en accessoires. Op vraag van verschillende automotive klanten leveren ze kwalitatieve vervangingsonderdelen aan garages en professionele herstellers. Wij namen recent hun communicatie onder handen en dit was het resultaat.

Internationaal brand book

Om in alle internationale markten een samenhangend verhaal te brengen, was er nood aan een eenduidige manier van communiceren en duidelijke internationale brand guidelines. Een perfecte uitdaging voor onze teams. We namen het stuur in handen en creëerden een corporate international brand book. Naast het grote brand book maakten we ook een exemplaar voor de garagisten en groothandel. Zo kon iedereen aan de slag volgens de ADI visie en huisstijl.

Lancering met video

De brand books werden met veel tromgeroffel voorgesteld op een ADI marketingevent in Italië. Om de presentatie visueel te ondersteunen,  schakelde ons videoteam mee een versnelling hoger. De dynamische logo-animatie zette de toon, waarna de op locatie gefilmde corporate movie de aanwezigen helemaal meetrok in het verhaal van ADI. Een geslaagde lancering! De bedrijfsfilm krijgt binnenkort trouwens een vervolg in de vorm van employer branding video’s voor de verschillende partners van ADI. Meer daarover lees je in een volgend nummer van Update. Stay tuned!