Website Vent-Axia wordt leadgen tool
Een sterk merk heeft een sterk digitaal uithangbord nodig. Voor Vent-Axia, een productgroep van Ventilair Group, gaven we de bestaande website daarom een grondige upgrade met het oog op meer leadgeneratie. Het moet de producent van residentiële ventilatie- en verwarmingssystemen ook een sterkere marktpositie opleveren, naast het moederbedrijf.
Volwaardig digitaal platform
De website van Vent-Axia was tot voor kort vrij basic opgebouwd en verwees voor het minste door naar de website van moederbedrijf Ventilair Group. Om zijn merkbekendheid en positie in de ventilatiemarkt te verbeteren, was een volwaardige website, met sterke content en in een eigen stijl een absolute must. Onze developers pakten de uitdaging aan en ontwikkelden een gloednieuw, schaalbaar digitaal platform waar bezoekers snel vinden wat ze zoeken.
UX als leidraad
In de eerste fase bouwden we een heldere, futureproof website op maat van de doelgroep: installateurs en handige Harry’s die zelf de ventilatie en/of verwarming van hun woning willen aanpakken. Geen overdaad aan technische info dus, wel overzichtelijke productcategorieën, duidelijke verwijzingen naar verkooppunten en een uitgebreide FAQ. Het UX-design sluit aan bij de groepsidentiteit van Ventilair Group, maar de focus ligt op Vent-Axia zelf. Met als rode draad: ventilation made easy.
Koppeling met PIM
Met de eerste versie van de website staat Vent-Axia vandaag digitaal op eigen benen. Maar het project stopt daar niet. In een volgende fase zullen we de site koppelen aan hun PIM-systeem. Zo wordt het volledige productassortiment automatisch en tot in de puntjes up-to-date gehouden – inclusief alle documentatie. Gebruiksgemak voorop, zowel voor de bezoeker als voor het team van Vent-Axia.
Het moet de leadgeneratie nog extra zuurstof geven!