Verbindende employer branding campagne voor Litran
Alleen met de juiste mensen kan je als bedrijf het verschil maken. Dat heeft Litran goed begrepen. Met een straffe employer branding campagne toonden we waarom het er zo goed werken is.
Nieuwe naam, nieuwe boost
Litran is een toonaangevende speler in de bouw en het onderhoud van ondergrondse infrastructuurprojecten, bij wie verbinden in het DNA zit. Eerder realiseerden we voor het bedrijf, voordien Visser & Smit Hanab, een complete rebranding. De crossmediale lancering van de nieuwe naam en corporate identity betekende een ware boost. Tijd voor een straffe employer branding campagne ter ondersteuning van de zoektocht naar nieuwe medewerkers.
Employer Value Proposition
Als eerste cruciale stap praatten we met medewerkers uit verschillende afdelingen. Aan de hand van gerichte interviews brachten we de employer value proposition of EVP van Litran in kaart, als basis voor alle employer brand communicatie. Waar staat Litran voor als werkgever en wat heeft het haar medewerkers te bieden?

"De Employer Value Proposition of EVP is de basis van je employer brand, en dus van al je communicatie als werkgever."
Crossmediale rollout
Het nieuwe employer branding concept rolden we crossmediaal uit. Ons videoteam ontwikkelde een corporate movie die vanuit het perspectief van een medewerker in beeld brengt hoe het is om bij Litran te werken. Voor de opnames trokken we o.a. naar de Antwerpse haven en naar Pairi Daiza, twee mooie referenties op het palmares van Litran. Onze developers gingen aan de slag met een nieuwe jobwebsite waar de waarden van Litran, de vacatures en de bedrijfsfilm een centrale plek kregen. Potentiële kandidaten vinden er alles over Litran als werkgever en kunnen eenvoudig online solliciteren. Tot slot creëerden we advertenties voor diverse sociale media kanalen, om sollicitanten ook via die weg naar de jobwebsite te leiden.
