Het stond in de sterren geschreven, de opening van de ‘Star Showrooms’ van Van Mossel Vereenooghe was out of this world. Dankzij onze goed aangestuurde eventorganisatie werd het grote openingsweekend voor de vestigingen van Knokke-Heist en Brugge een schitterend succes.

Ster(k) concept

Voor de opening van hun nieuwe showrooms in Knokke-Heist en Brugge vroeg Van Mossel Vereenooghe aan ons eventteam om een betoverend concept te bedenken. We namen meteen het stuur in handen en bedachten het concept: ‘Eyes on the stars’. De duidelijke link naar het merk en de visie van Van Mossel Vereenooghe maakte van dit idee een echte ‘match made in heaven’. Dat bleek ook uit de eventcommunicatie. Van een uniek doosje met de invite tot een digitaal registratieplatform. We lieten geen enkel touchpoint liggen om de gasten naar de opening te krijgen.

Showroom met sterren

De showroom zelf vulden we met de sterren uit het Mercedes gamma, van de nieuwste pareltjes tot iconische modellen. En alsof dat nog niet genoeg ‘star quality’ was, verwenden we de gasten met inspirerende speeches van Eric Berkhof (Algemeen Directeur Van Mossel Automotive Group), Karl Schregle (Head of Mercedes-Benz Region Europe) en Koen Claessen (CEO Van Mossel Automotive BeLux).

Vierdaags openingsevent

Omdat we, naast 100 vipgasten op donderdag, ook B2B- en B2C-klanten wilden verwelkomen in de showroom werd de opening een heus feest van vier dagen. Op vrijdag openden we de toonzaal in Knokke voor 350 B2B-klanten, hetzelfde deden we op zaterdag voor 550 B2B-klanten in Brugge. Daarna werden de showrooms doorlopend geopend voor het grote publiek. 

 Nights with the stars

Op zaterdag en zondag mocht iedereen vanaf ’s ochtends langskomen voor een uitgebreid ontbijt onder de sterren (de auto’s, natuurlijk). De ‘Eyes on the stars’-opening was voor de consument zo het perfecte moment om het aanbod van Mercedes-Benz te ontdekken en te genieten van de ‘Star Days’-kortingen. Een meer dan geslaagd star quality event!