Trotec verwerkt voormalige voedingsmiddelen tot grondstoffen voor veevoeder. Zo gaat het voedselverspilling tegen en draagt het bij aan een circulaire economie. Om de Franse veevoedermarkt daarvan te overtuigen en de verkoop bij de zuiderburen een boost te geven, ontwikkelden we een salesgerichte promotiecampagne.

Meer naamsbekendheid, meer leads

Voor Belgische industriële voedingsbedrijven en producenten van veevoeder is Trotec en zijn circulaire technologie geen onbekende. Trotec is echter ook actief in Frankrijk. Om zijn naamsbekendheid daar te versterken en de verkoop te stimuleren van zijn topproduct TrotecQ100, een duurzame basisgrondstof voor dierenvoeder, ontwikkelden we een effectieve lead generation campagne.

Boodschap sterk in beeld gebracht

Centraal in de campagne staat het conceptbeeld van een silo waarin bovenaan voormalige levensmiddelen worden gestopt die er onderaan als veevoeder uitkomen. Het maakt in één oogopslag de circulaire aanpak en duurzame meerwaarde van Trotec duidelijk.

Het beeld was de eyecatcher op de direct mailing die we naar Franse veevoederproducenten stuurden. Hierin lichtten we het innovatieve productieproces in detail toe en leidden we potentiële leads naar de website om afspraken te genereren.

Nieuwe website extra aantrekkelijk voor bezoekers

Onze digital designers en webdevelopers hadden ondertussen de site van Trotec volledig in het nieuw gestoken: heldere structuur, opgefrist design met dynamische features, nieuwe content in 4 talen. De hele website nodigt vandaag uit om in het circulaire verhaal van Trotec te stappen en, natuurlijk, contact op te nemen. UX design meets lead generation!