Oesterbank: geen bank, geen oesters. Wat dan wel? Een innovatief maatwerkbedrijf in Oostende waar de mensen écht het verschil maken. Of zoals ze het zelf graag zeggen: buiten gewoon en binnen uniek. Laat dat nu net onze uitdaging zijn: de perfecte werknemers aantrekken om zo de openstaande vacatures van Oesterbank sneller in te vullen. Challenge accepted!

‘Perfect’ conceptbeeld

Ons creatief team bedacht het ‘perfecte jobs’ concept. We kozen uit de werknemers acht ambassadeurs en fotografeerden ze elk in hun eigen werkomgeving. De pose? Just smile, perfect! Samen met de bijhorende slogan ‘Een perfecte job zonder beperkingen’ was het conceptbeeld geboren. 

Making-of

Tijdens de fotoshoot was naast onze fotograaf ook onze cameraman aanwezig. Hij liet alle eigen modellen van de campagne één voor één het ‘perfect’ teken maken. Zo hebben we naast de campagnebeelden ook leuke, dynamische campagnefilmpjes. Bovendien realiseerden wij een mooie ‘making-of’ video van de fotoshoot, perfect om te delen op sociale media!

Employee value propositions

Naast de conceptbeelden ontwikkelden we samen met Oesterbank ook zes employee value propositions (EVP’s), telkens met bijhorend herkenbaar icoon. Dit zijn zes waardeproposities die Oesterbank als werkgever aanbiedt aan zijn huidige en toekomstige medewerkers. Met andere woorden: zes redenen om voluit voor Oesterbank te kiezen!

‘Perfecte’ jobpagina

We gaven daarnaast de bestaande jobpagina een heuse make-over. Allereerst creëerden we een nieuwe URL gebaseerd op het concept, www.perfectejobs.be. Zo stroomlijnden onze web developers het design van de landingspagina met de rest van de nieuwe campagne: een aangepaste headerafbeelding, EVP’s, webcopy … Ook de toevoeging van authentieke testimonials zal potentiële kandidaten voor de perfecte jobs mee overtuigen.

Bezoek de website

Online marketing

Ook op de sociale mediakanalen van Oesterbank werden de headerafbeeldingen aangepast aan de  creatieve visuals om zo de campagne te versterken. Onze content creators gingen aan de slag en stelden een contentkalender op met een mooie mix aan type posts: linkposts, carrousels, snackable movies … Deze deelden we zowel op Facebook, Instagram als LinkedIn. Onze designers ontwikkelden hiervoor een herkenbare sociale mediahuisstijl.
Tot slot konden ook Google Ads niet ontbreken. Na een grondige keyword analyse en focus op de juiste doelgroep zetten we verschillende SEA campagnes op die we voortdurend monitoren en bijsturen waar nodig.