Mitsubishi Electric maakt je
warm voor warmtepompen

Wie zijn energieverbruik wil terugdringen doet er goed aan duurzame technieken in zijn woning te integreren. Warmtepompen kunnen daartoe bijdragen. Wij gingen voor Mitsubishi Electric de uitdaging aan om meer awareness te creëren voor deze oplossing.

Sensibilisering meets sales

De warmtepompen van Mitsubishi Electric zijn voor bouwers en verbouwers een aantrekkelijke oplossing om milieubewuster te leven – en tegelijk de hoge elektriciteitskosten te drukken. Om hen daarvan ook echt bewust te maken en de vraag naar warmtepompen een duwtje in de rug te geven, bedachten we een crossmediale sensibiliseringscampagne.

‘Breng je energieverbruik terug tot nul met behulp van een warmtepomp.' Dat is de niet mis te verstane boodschap van de Zero Impact, 100% Efficiency campagne die we voor Mitsubishi Electric in de periode rond bouwbeurs Batibouw opstartten. Een opvallend conceptbeeld van een gezin dat zijn woning vooruit duwt tot het E-peil in het groen zit, staat hierin centraal. Samen met een Zero Impact-label wilden we zo duidelijk communiceren dat een warmtepomp installeren het energiepeil van een woning drastisch kan terugdringen.

De campagnes werden tijdens Batibouw gelanceerd. Zo creëerden we meest impact bij de juiste doelgroep.

Offline communiceren

De Zero Impact campagne werd offline uitgerold via advertenties in gespecialiseerde bouwtijdschriften. Daarnaast verzorgden we ook de communicatie op de stand van Mitsubishi Electric tijdens Batibouw (zie verder). We staken verschillende productbrochures in een fris kleedje, conform de nieuwe huisstijl van de groep, en werkten de inhoud bij. De brochures werden verspreid op de bouwbeurs en, daarna, via de installateurs.

Online visibiliteit

Om de impact van de campagne te vergroten, ontwikkelden we de website www.zero-impact.be. Hier verzamelden we de nodige tips en integreerden we een Zero Impact Test. Daarmee kon iedereen zelf al eens kijken hoe goed ze op weg zijn naar een energiezuinige woning. Met blogartikels houden we de site vandaag up-to-date (wat de vindbaarheid in Google ten goede komt). Via display advertising en posts in de sociale media blijven we ten slotte ook de traffic naar de site verder aansturen.

Niet alleen awareness

Terwijl de Zero Impact campagne de doelgroep aanspreekt die op zoek is naar ingrepen om de woning ecologisch aan te pakken (met o.a. een warmtepomp), blijven we ook de directe productverkoop van Mitsubishi Electric warmtepompen activeren. Daartoe richten we ons tot mensen die bouwen, verbouwen en op zoek zijn naar het geschikte warmtesysteem. Deze doelgroep wordt getarget via de www.warmtepomp.be campagne. Hierin ligt de focus nadrukkelijker op verwarmen (en verkoelen).

“Voor de Zero Impact campagne trokken we alle registers open: offline, online en op de stand van Mitsubishi Electric op Batibouw.”

Belevingsstand op Batibouw

Mitsubishi Electric pakt op Batibouw altijd uit met een belevingsstand. Dit jaar was de stand verdeeld in een in- en outdoor omgeving. Zo konden de bezoekers nog beter kennismaken met de efficiënte werking van de warmtepompen in alle temperaturen. In de koele ruimte stond een buitenunit, in de warme ruimte een binnenunit. Dankzij de grote schets kreeg de stand een meer toegankelijke uitstraling en werd het voor de bezoekers direct duidelijk dat alles hier draaide om warmtepompen. Kwestie van bouwers en verbouwers ook al meteen op de stand warm te maken voor warmtepompen.