AEG

Influencer marketing valt in de smaak bij AEG

Hoe maak je mensen warm voor een combistoomoven en zet je je merk positief in de kijker bij hot leads? Influencer- en videomarketing, gekruid met sfeervolle foto’s op food blogs, bleek het juiste recept. Dit is het verhaal van de AEG Cooking Club Challenge.

EEN ORIGINEEL RECEPT

AEG zocht naar een manier om zijn Cooking Club extra in the picture te zetten bij kookliefhebbers. Tijdens deze sessies toont een chef hoe eenvoudig het is om te koken met een combistoomoven van AEG; een sterk concept waar wij in december een originele twist aan gaven. Om een zo groot mogelijke buzz bij food lovers te creëren, bedachten we de Cooking Club Challenge: een informele kookwedstrijd tussen 3 populaire food influencers.

INFLUENCERS ZOEKEN VOLGERS

Voor de Cooking Club Challenge schakelden we tv-kok en Lady Chef of the Year Sofie Dumont en collega-foodblogsters Sophie Charlier (tomate cerise) en Myriam Minne (hap & tap) in. Via hun kanalen zochten zij elk 4 volgers die samen met hen in Atelier Delhaize van AEG in Brussel een gerecht moesten klaarstomen. De mix van macro & micro influencers bleek een schot in de roos. 

KOKEN MET EEN CAMERA

Voor de wedstrijd zelf moest elk team werken met een combistoomoven van AEG, een ‘geheim’ ingrediënt en een apart kookaccessoire van AEG. Sophie kreeg lamsvlees en de kerntemperatuursensor, Sofie parelhoenborst en de wok en Myriam zeebaars en de zoutsteen. Alle kooksessies werden gefilmd door ons videoteam, terwijl een fotografe doorlopend sfeerfoto’s nam. Na afloop interviewden we de chefs en hun volgers over hun positieve ervaring. En dan was het tijd voor de kers op de influencer marketing taart…

RETURN ON INFLUENCER MARKETING

Met de presentatie van de 3 gerechten was ons werk nog niet gedaan. Het beeldmateriaal en de interviews monteerden we tot een mood movie. Die verspreidden we, net als de foto’s, via de kanalen van AEG en de blogs van de influencers. Zo konden hun duizenden volgers (een meer dan interessante doelgroep voor AEG!) proeven van de gezellige kookavond en, vooral, zien wat je allemaal kan met een combistoomoven van AEG. Branding by influencing!