GLS

GLS scoort met
crossmediale
lanceringscampagne

GLS is de grootste koerier voor bedrijven, maar wil ook top of mind zijn bij particulieren. Om zijn nieuwe merk GLS-ONE in die b2c-markt te promoten, ontwikkelden we een crossmediastrategie. Zo leiden we vandaag de doelgroep naar de website via online marketing en met een nationale televisiecampagne met de Rode Duivels in de hoofdrol. Stopping power gegarandeerd!

GLS One: een nieuw merk voor particulieren

Een pakje versturen? Daarvoor kunnen particulieren ook terecht bij GLS. Met de lancering van het platform GLS-ONE zet de internationale pakketbezorger vandaag volop in op diensten voor particulieren. Het bedrijf zocht de ideale brand development-partner die deze service extra in de verf kon zetten bij een breed publiek en vond deze via een pitch in D’M&S. Ons voorstel? Een crossmediale campagne waarin online en offline de boodschap doeltreffend wordt uitgespeeld door... de Rode Duivels. Ontdek hier hoe we daarvoor te werk gingen.

Stap 1: brand promotion via creatieve spots

De campagne voor GLS-ONE begon eind september met een reeks opvallende televisiespots op VTM, Q2, Vitaya en Caz. In Wallonië verschenen ze op RTL Tvi, Club RTL en Plug RTL. Zenders waar de doelgroep van GLS-ONE (18- 45 jaar) terug te vinden is. In de spot figureren 10 Rode Duivels, waarvan GLS sponsor is. We zien hoe sterspeler Kevin De Bruyne de bal in een GLS-doos trapt, die uiteindelijk terechtkomt in de handen van de ontvanger van het pakje. Zij opent de doos en ontdekt de gesigneerde voetbal. Omdat we de spot tonen op het moment dat het Belgisch elftal de voorrondes van het WK speelt, is de impact ervan verzekerd.

Stap 2: de doelgroep activeren
via verschillende online kanalen

D’M&S bedacht en maakte de bijzondere televisiespot, van concept tot montage. Tijdens de brandingpush bij honderdduizenden Belgische televisiekijkers, lanceren we aanvullend een online marketingcampagne om de aandacht van de doelgroep vast te houden én bezoekers naar het particuliere platform te krijgen. De focus ligt hierbij op 3 kanalen, die we inzetten in verschillende fasen van de customer journey. Als eerste op SEA of Search Engine Advertising. Door te adverteren op Google voor relevante zoekwoorden zoals ‘pakket verzenden’ bereiken we rechtstreeks de mensen die op zoek zijn naar een koerier.

Stap 3: POS in de winkel

Ook de ParcelShops waar de klanten hun pakjes kunnen afhalen/afgeven, staken we in een nieuw kleedje. D’M&S ontwikkelde POS-materiaal voor de branding op locatie: een stoepbord, poster, display voor de dozen en 2 beachflags. Hiervoor gebruikten we fotomateriaal dat onze fotograaf verzamelde tijdens de opname van de televisiespot. D’M&S koos voor een crossmediale aanpak door een krachtige televisiespot te combineren met een gevarieerde online campagne én de lokale branding van de pakjespunten. Een inkopper voor GLS, die zijn b2c-diensten zo definitief op de kaart zet in heel België!