De arbeidsmarkt is volop in beweging. Na de coronaperiode maken heel wat mensen de balans op en bedrijven werven opnieuw aan om hun groei verder vorm te geven. Ook AEG, toonaangevend producent van elektro- en huishoudtoestellen, is op zoek naar nieuwe medewerkers. In die zoektocht zetten we een gerichte employer branding campagne op.

 

Social media advertising

AEG was vooral op zoek naar enkele specifieke profielen: servicetechniekers, regioverantwoordelijken en medewerkers voor het Contact Center. Om onze boodschap gericht te verspreiden, kozen we resoluut voor de kanalen waar de doelgroep zich bevindt: Facebook en Instagram. Per job creëerden we enkele conversiegerichte posts in verschillende formats, die we met de juiste targeting adverteerden. Van native advertenties tot fotocarrousels, met telkens één boodschap: het is goed werken bij AEG

Display advertising

Aanvullend op de campagne via social media zetten we in op display advertising. Met responsive display banners op externe websites, gekoppeld aan het zoekgedrag in Google van potentiële kandidaten, creëerden we awareness rond het merk AEG en gaven we de conversie van de campagne een duwtje in de rug. Krachtig en doeltreffend.

Het geheim van succesvolle communicatie?
Je boodschap verspreiden waar de doelgroep zich bevindt.


Meten is weten

Bij online marketing is meten cruciaal. De prestaties van de verschillende advertenties werden dan ook nauwgezet opgevolgd. Wekelijks stond een statusmeeting met de klant op de agenda waar de resultaten werden besproken. Vervolgens werden de advertenties geoptimaliseerd of bijgestuurd waar nodig.

Jobwebsite

Het uiteindelijke doel van de campagne? Conversie! Alle advertenties leidden naar www.werkenbijaeg.be, een standalone jobsite naast de corporate AEG-website. Zorgvuldig geselecteerd beeldmateriaal, sterke copy en inspirerende getuigenissen van medewerkers geven perfect weer hoe het is om te werken bij AEG. Met uiteraard een overzicht van de openstaande vacatures en bijhorend sollicitatieformulier. Het resultaat: tientallen waardevolle kandidaten die stonden te popelen om te starten bij AEG.