Twee bedrijven die versmelten tot een nieuwe entiteit. Onze brandingspecialisten schoven mee aan tafel bij Dicogel en Begro, twee pioniers in de markt van diepvriesgroenten, en gaven de communicatie en huisstijl van de nieuwe smaakmaker een frisse toets. Maar eerst de naam…

Nieuwe naam blijft in de familie

Dicogel en Begro, twee West-Vlaamse sterkhouders in vriesverse groenten, zaten al 10 jaar in dezelfde groep van de familie Dick. Op 1 januari 2022 versmolten ze tot één commerciële entiteit. Bij de zoektocht naar een nieuwe naam leverden wij met plezier het nodige veldwerk.

De naam moest vertrouwen, kwaliteit en continuïteit uitstralen, én voldoende vernieuwend zijn. Bovendien moest hij makkelijk in het oor en de mond liggen, ook bij de talrijke internationale klanten. De keuze viel uiteindelijk op Dicofoods, een versmelting van de familienaam en de sector waarin die al decennialang actief is.

Logo en design versterken merkimago

Voor de nieuw ontwikkelde naam creëerden onze designers een toepasselijk logo: een combinatie van de naam Dicofoods, in een fris lettertype, met twee grafische elementen. Het groene blaadje en de blauwe dauwdruppel verwijzen daarbij naar het superverse karakter van de groenten die recht van het veld komen.

Do’s & Don’ts

Op basis van het logo, dat ‘gedragen’ wordt door de baseline ‘premium frozen foods’, bepaalden we de richtlijnen voor de huisstijl. We verzamelden alle grafische do’s & don’ts in een overzichtelijke gids die vandaag als leidraad dient voor een correcte opmaak en uniforme rollout van de communicatietools. Een must om je merkimago op te bouwen!

Nieuwe website vertelt nieuw verhaal

Om het verhaal van Dicofoods te vertellen en verder te verspreiden, ontwikkelden we na de voorbereidende wireframing een corporate website met een heldere UX-structuur en content die lekker wegleest (in 4 talen). Het design volgt de huisstijl en geeft de site extra een aangename en coole look-and-feel.
Check: www.dicofoods.com.