Niemand heeft het graag over koortsblaasjes en toch zitten heel wat mensen ermee verveeld. Samen met HRA Pharma doorbraken we het taboe met een gerichte influencer campagne.

Weg met koortsblaasjes

Farmaceutisch bedrijf HRA Pharma zocht een andere manier om de Compeed Patch tegen koortsblaasjes onder de aandacht te brengen. De Compeed Patch is een effectieve oplossing om de genezing van koortsblaasjes te versnellen en het risico op nieuwe besmettingen te verminderen. In hun zoektocht naar een communicatiepartner die ook out-of-the-box denkt, kwamen ze bij ons terecht. Met de expertise van InfluencerNetwork, een divisie van D’M&S, stelden we voor influencers authentieke ervaringen te laten delen op de sociale media. Een primeur voor HRA Pharma.

Geloofwaardig en authentiek

Samen met de klant selecteerden we een 20-tal micro-influencers uit Vlaanderen en Wallonië die ofwel zelf last hebben van koortsblaasjes ofwel actief zijn op Instagram rond beauty en gelaatsverzorging. Hun opdracht: geloofwaardige en authentieke content creëren.

Via posts en stories op Instagram legden ze de werking uit van de Compeed Patch, promootten ze het gebruiksgemak en toonden dat het ook effectief werkt. Openhartig, eerlijk en echt. Wij verzorgden naast de selectie, ook de contracting, briefing en opvolging van de influencers.

Een vak apart

HRA Pharma was alvast aangenaam verrast door de kwalitatieve content van de influencers en de talrijke positieve reacties. Het bewijst dat influencer marketing uitgegroeid is tot een volwaardige marketingtool. Als je het gericht aanpakt, met kennis van zaken, kan je er mooie resultaten mee behalen.
Daar zijn wij, en onze klanten, helemaal van overtuigd.