Gehoorspecialist Amplifon wilde het grote publiek informeren over gehoorverlies en de oplossingen die het daartoe in zijn hoorcentra aanbiedt. Wij gaven de campagne de nodige weerklank en voorzagen origineel infomateriaal.

Hartverwarmend
concept

Een boodschap verspreiden waarvoor iedereen de oren zou moeten spitsen, verpakt in een aantrekkelijke, actiegerichte campagne: wij gingen de uitdaging aan. Onze creatives ontwikkelden een hartverwarmende conceptvisual, vergezeld van de headline ‘Uw gehoor ligt ons nauw aan het hart’. Dat concept verwerkten we in een uitnodigende raamsticker, advertenties, direct mailings en een reeks folders.  Zo lokten we meer mensen naar een Amplifon-centrum in hun buurt voor een gratis hooranalyse of extra informatie.

Een tv-spot en POS-materiaal

De audiologen van Amplifon staan in meer dan 150 Belgische hoorcentra paraat om u te helpen beter te horen. Om hun naamsbekendheid een boost te geven, zetten ze in op televisiespots. Op ons advies kozen ze voor een korte spot van 10 seconden. Minder zendtijd betekent immers ook minder kosten. Zo konden we met hetzelfde budget een groter aantal spots laten zien op de tijdstippen waarop de (oudere) doelgroep naar de televisie kijkt.