Een event organiseren: met deze 5 nieuwe technologieën maak je het verschil

De wereld van evenementenbureaus staat niet stil: veel nieuwe technologieën zijn op maat gemaakt voor jouw event. Een event organiseren kan veiliger en efficiënter, de beleving van je bezoekers wordt sterker. Als eventbureau volgen we de laatste trends op de voet en delen we ze graag met jou. Deze technologieën kende je misschien nog niet:

RFID: geen papieren tickets meer

Toepassing: de polsbandjes op Tomorrowland en Rock Werchter

Hiermee betaal je eten en drank of krijg je toegang tot het festival. Tijdens de NY Marathon kregen de lopers zelfs persoonlijke berichten te zien op het scherm waar ze langs kwamen.

RFID (Radio Frequency IDentification) is een technologie die data leest via een tag. Deze tag zit in bandjes, badges en zelfs sneakers. Elk product kan gelinkt worden met een online profiel dankzij RFID. Deze technologie is nu nog vrij duur maar de mogelijkheden zijn enorm, waardoor de prijs in de toekomst zal dalen.

Jouw evenement organiseren zonder papieren toegangsticket.

Deze technologie kan je bij het organiseren van je event, inschakelen om je klanten een complete beleving te bieden. Je geeft informatie over workshops die bijna beginnen, extra informatie over de aanwezige sprekers, het programma van de dag of waar je welke proevertjes kan vinden.

Augmented Reality: je product komt tot leven

Toepassing: de QR-code of de Layar app

Je scant de code bij het product of de pagina in een magazine en je komt terecht in een nieuwe dimensie van het product. Online kan je het product bekijken, vergelijken, meer te weten komen en zelfs jouw product in je favoriete kleur bekijken.

AR voor jouw evenement.

Dankzij Augmented Reality kan je je productgamma uitbreiden en aanbieden aan de bezoekers van je event. Op deze manier bespaar je plaats terwijl je de bezoeker toch heel wat informatie geeft. QR-code scanners en andere apps zijn bovendien makkelijk te downloaden op je smartphone en tablet.

QR-codes kan je op toegangtickets printen. Je scant ze in bij elke bezoeker die incheckt zodat je weet hoeveel personen er op je event aanwezig zijn. Voor een extra dimensie kan je hen via het scannen van hun code, kans laten maken op prijzen.

Google glass: het hands-free event

Met je bril foto’s nemen op het event, korte filmpjes maken en ze posten met de hashtag van het event. Notities nemen tijdens de presentatie van een keynote speaker. Elke bezoeker krijgt een eigen versie van het evenement, op zijn of haar maat.

Google Glass is nog niet beschikbaar in de Google Play Store in België en het zal nog even duren voor iedereen met deze bril rondloopt. Er zijn uiteraard enorm veel mogelijkheden voor je event met de Google Glass. Nog even wachten dus!

De event app

Toepassing: LiveTweetApp, de app van de Gentse Feesten en de F.A.C.T.S. app

De overgrote meerderheid van je bezoekers heeft wel een smartphone of tablet. Bij het organiseren van je event wil je net iets meer bieden. Wat zoeken je bezoekers in de app van je evenement?

  • Het programma
  • Beschrijving van elke keynote, optreden, workshop,…
  • Updates over de organisatie
  • Een plannetje

Projecteer de communicatie over je event op groot scherm

Met een app kan je nog heel wat meer doen: laat bezoekers hun eigen programma samenstellen, met elkaar communiceren of projecteer de berichten met hashtags op grote schermen.

Virtuele goodiebag

Toepassing: De virtuele goodiebag voor de ‘Big Sur International Marathon’

Geen onnodige brochures en ander papier dat je bezoeker toch meteen bij het vuilnis gooit. In de Virtual Event Bag zitten alleen promoties die je bezoeker interesseert.

Leer meer over je bezoekers

Je houdt perfect de clicks en conversies bij in statistieken, die je aan je sponsor kan bezorgen. Jij en je sponsor leren meer over de interesses van de bezoeker en de bezoeker ontvangt alleen promoties die echt interessant zijn.

Van QR-code tot Google glass: een event is een beleving voor je klant. Voordat hij of zij deelneemt, tijdens het event zelf en ook achteraf betrek je de klant bij de organisatie van het event.

Bepaal de strategie, je doelgroep, je budget en bedenk de meest creatieve manieren om je event op een efficiënte manier te organiseren.

Wij bij D'M&S helpen je op weg bij:

  • de communicatie van je events,
  • event marketing,
  • event management en
  • het organiseren van je event van begin tot einde.

We hebben ervaring als evenementenbureau en integreren ook online marketing strategieën en offline communicatie in je evenement.

Contacteer ons en we organiseren samen een event dat intrigeert en inspireert.