STG heeft iedereen mee
met inspirerende communicatie
Een commerciële boodschap op een inspirerende manier tot bij je publiek brengen, of het nu gaat om een particuliere klant, een professional of de eigen medewerkers. Badkamerspecialist STG doet het, met de hulp van een allround communicatiepartner.
Inspireren op Google en Meta
Bij STG vind je alles voor je droombadkamer. Die boodschap stuurt de badkamerspecialist de online wereld in met content die doet wegdromen. In een sector die vooral focust op producteigenschappen en technische specificaties kozen we resoluut voor een andere aanpak: beelden met zachte kleuren, een vrouwelijke touch en inspirerende teksten. Op regelmatige basis steken we daartoe de koppen bij elkaar tijdens content workshops om de topics te bepalen die de basis vormen voor de onlineadvertenties. Daarna gaan we aan de slag met foto- en videoshoots, contentcreatie en de publicatie ervan op Google en Meta. We volgen de prestaties nauwgezet op en sturen bij waar nodig. En dat allemaal met één doel: de consument maximaal inspireren en aanzetten om een afspraak te maken in een van de STG-toonzalen.

Geef je merk een gezicht
Hoe je als sanitair- en verwarmingsspecialist de B2B-markt bereikt? Door je merk een gezicht te geven. Ons creatief team bedacht ‘vakman André’ en bracht hem tot leven in onze studio. Van het casten van de juiste acteur tot het oplijsten van alle poses en het in goede banen leiden van de fotoshoot: onze skills kwamen ook hier goed van pas. Met alle foto’s en video’s legden we een uitgebreide beeldenbank aan waaruit STG zelf kan putten. Zo heeft de interne marketingdienst alles in handen om het concept van ‘vakman André’ door te trekken in tal van communicatiedragers: affiche, e-mail, sociale media, sponsoring, teamactiviteiten, … En hebben ze toch nog bijkomende ondersteuning nodig? Dan staat ons team klaar om bij te springen waar nodig.

Het oor wil ook wat
Binnen een crossmediale aanpak breidden we de online awareness campagne uit met een reeks radiospots. Van het bedenken van een creatief idee tot het uitschrijven van het script, de opnames en de montage: ook hier maakten we onze naam van full-service partner waar! Een doorgedreven onderzoek naar de doelgroep en de meest aangewezen radiozenders zorgde ervoor dat het beschikbare budget optimaal werd benut. En om de investering maximaal te laten renderen, werden de spots verwerkt in de diverse sociale mediacampagnes.

Medewerkers motiveren
Tot slot kwam STG bij ons aankloppen in hun zoektocht naar een manier om de medewerkers op een duidelijke en overtuigende manier mee te nemen in de nieuwe sales strategie. We doken in hun strategisch plan en vertaalden de essentie naar de metafoor van de sport. Op basis van de naam van de strategie – Commercial Operating Model – bedachten we het concept ‘COM’on!’. We creëerden vijf video’s waarin eigen medewerkers op een ludieke, maar bovenal heldere manier de speerpunten van de nieuwe strategie vertolkten. De video’s verwerkten we vervolgens in de presentatie, die we van a tot z uitwerkten. Voor het fotomateriaal werkten we niet met stills, maar ging ons grafisch team aan de slag met comics op basis van het hoofdpersonage uit de video’s. Intussen staat de nieuwe strategie op het netvlies gebrand van elke STGmedewerker!
