Smakelijke private label strategie 
voor Spuntini

Naast A-merken biedt Spuntini, groothandel voor food en non-food producten, ook exclusieve private labels aan. Een private label strategie, inclusief branding, moet die verschillende productgroepen meer bekendheid opleveren.

Ruim assortiment

Spuntini is een groothandel van food en non-food producten voor de B2B-markt. Horeca-ondernemers, cateraars en frituuruitbaters hebben er de keuze uit een assortiment van meer dan 15.000 producten. Naast de A-merken biedt Spuntini ook eigen merken aan onder private label, als alternatief voor klanten die op zoek zijn naar een optimale prijs-kwaliteit verhouding.

"We creëerden een merkidentiteit per productgroep, inclusief naam, logo, stijl en packaging."

 

Onderscheidende branding

Om die private labels mee te nemen in het aanbod, ontbrak een duidelijke strategie en onderscheidende branding. We verdeelden alle producten in vier grote productgroepen en brachten voor elke groep de producteigenschappen en doelgroep in kaart. Op basis van die oefening ging ons creatief team aan de slag met verschillende creatieve ontwerpen en ideeën, die we vervolgens voorlegden aan de klant.

Nieuwe merkidentiteit

In nauw overleg bepaalden we een merkidentiteit voor elke groep en bedachten we vier namen met eigen logo, stijl en kleuren. Nibbly omvat alle snacks voor de frituur, Cuisette is het productgamma voor culinaire professionals, Café Félice staat voor kwalitatieve koffie voor de horeca en Belgout is het gamma voor het lagere segment. Ons designteam vertaalde alle grafische elementen per merk in een aantrekkelijke packaging voor alle producten onder dat merk.