Het juwelenmerk Victoria vroeg ons een nieuwe website te maken die niet alleen gebruiksvriendelijk is voor de bezoekers, maar ook eenvoudig aan te passen is door Victoria zelf. D’M&S ging aan de slag en maakte behalve een nieuwe site ook een nieuw logo & huisstijl, een ‘lookbook’-video & foto’s én organiseerde het lanceringsevent van de nieuwe collectie.

 

Juwelen voor modebewuste vrouwen

Victoria timmert al aan de weg sinds 1991. Het vrouwelijke en betaalbare juwelenmerk biedt een brede waaier aan stijlen voor de moderne en zelfbewuste vrouw: van traditioneel en klassiek over sober en discreet tot uitbundig en opvallend. Victoria werkt uitsluitend met consulenten, die de sieraden bij de vrouwen thuis presenteren. Om vooral online nog sterker te staan, vroeg Victoria ons een nieuwe website te ontwikkelen.

 

Een nagelnieuwe website

Onze webdevelopers maakten een gebruiksvriendelijke site die eenvoudig aan te passen is. Denk aan het toevoegen van producten of foto’s en het aanpassen van teksten. Zo blijft de inhoud op de website steeds up-to-date en wordt het meer en meer een marketingtool. Een voorbeeld hiervan is de blogpagina, die artikelen bevat met voor surfers relevante zoekwoorden. De inhoud van de website is bovendien aangepast aan de locatie van de surfer. Zo laat de website verschillende producten en prijzen zien aan gebruikers in Vlaanderen, Wallonië, Nederland, Frankrijk en Duitsland. De site geeft een overzicht van gemiddeld 300 producten. Onze developers bouwden hiervoor al een webshopmodule, die in de toekomst makkelijk geactiveerd kan worden.

 

Van logo...

We pakten niet alleen de website van Victoria aan, maar gaven ook het logo een update én voegden een baseline toe: ‘Victoria makes you shine’.     

...tot video & fotografie

Dat laten we ook letterlijk zien met de ‘lookbook’-video op de homepagina die ons videoteam maakte. In deze movie stralen de modellen met hun Victoria-juwelen. Al deze juwelen hebben we ook gefotografeerd, zodat bezoekers online een overzicht krijgen van het ruime aanbod producten.

 

Lanceringsevent voor 2.750 consulentes

Begin dit jaar zijn er trouwens heel wat producten bijgekomen. Op 7 januari lanceerde Victoria namelijk haar nieuwe collectie, die zo’n 100 juwelen bevat. Ook voor het lanceringsevent deed Victoria een beroep op D’M&S. Ons eventteam van Eventique kreeg de vraag om de  jaarlijkse Ontdekkingsdag voor de 2.750 Victoria-consulentes nieuw leven in te blazen. We organiseerden een prachtige show in Louvexpo, met als klap op de vuurpijl het afsluitende defilé. Op de 58 m lange catwalk gaven de modellen het beste van zichzelf. Eventique stond in voor setting, aankleding, ontvangst, scenario & regie en coördinatie.