In 2020 hadden we al eens een campagne opgezet om Nupraatikerover.be, het onlineplatform van Vertrouwenscentrum Kindermishandeling in Brussel, te promoten. Om de awareness bij de jongere doelgroep rond emotionele mishandeling te verhogen, maakten we een video en zetten we in op online en influencer marketing.

Video’s krijgen update

Nupraatikerover.be is het onlineplatform van Vertrouwenscentrum Kindermishandeling in Brussel. De website wil een luisterend oor bieden (via chat) aan minderjarigen die slachtoffer zijn of vragen hebben over seksueel misbruik, fysieke en emotionele mishandeling en verwaarlozing. De chat is volledig vertrouwelijk. Die boodschap (met de focus op emotionele mishandeling) verpakten we in een video die we monteerden met materiaal van de klant waar ons team een jonge en eigentijdse toets aan gaf.

Influencers overtuigen

Om de doelgroep nog beter te kunnen bereiken én te overtuigen de chat te gebruiken, stelden we ook voor om infuencers in te zetten. We selecteerden enkele geloofwaardige profielen en zorgden dat ze perfect mee waren met wat er van hen verwacht werd: awareness creëren voor de chatbox, jongeren overhalen om een beroep te doen op de diensten van het Vertrouwenscentrum Kindermishandeling, hun vertrouwen winnen en conversies genereren (lees: de website bezoeken). 

De filmpjes van de influencers integreerden we in de onlinemarketingcampagne waarmee we de jongeren doorlopend via de sociale media sensibiliseren.