Digitale transformatie. Vroeg of laat krijgt elk bedrijf ermee te maken. Ook Vanden Bussche uit Veurne. Wij gaven de online zichtbaarheid van het bouwbedrijf een boost met een nieuwe website, een opvallende online marketingstrategie en een tracking tool die sales toelaat efficiënt leads te genereren.

Opgefriste website

Het is een cliché, maar de website is voor elk bedrijf het online visitekaartje. Het is de plek waar je met je verhaal uitpakt, mooie foto’s van je projecten toont, kortom mensen overtuigt om voor jou te kiezen. Het is dan ook belangrijk je site up-to-date en aantrekkelijk te houden. Die van Vanden Bussche, een Belgisch bouwbedrijf, gaven wij alvast een nieuw design, een overzichtelijke structuur en aangepaste content mee. Het resultaat ziet er fris en hedendaags uit, navigeert lekker en leest, zowel in het Nederlands als in het Frans, vlotjes weg dankzij een goede balans tussen tekst en beeld.

-

Crossmediaal hetzelfde verhaal vertellen is nu eenmaal de beste garantie om de aandacht voor je merk op alle fronten te verhogen.

Online marketing

De aangepaste stijl trokken we door op de socialemediakanalen van Vanden Bussche. Ons online marketing team houdt het bouwbedrijf er top of mind met berichten op hun Facebook-, Instagram- en LinkedInaccounts. Met Google Ads zorgen we ondertussen voor extra traffic naar de website. Bij het creëren van content maken we trouwens veel gebruik van fotografie en video. Dat geeft meer visuele impact, zeker als ons camerateam met drones aan de slag gaat…

Sales genereren

Al deze inspanningen moeten uiteindelijk leiden tot het genereren van waardevolle leads en de juiste werknemers. Om de sales te helpen die ook te converteren, hebben we een anonymous tracking tracking tool voorzien. Hiermee kunnen ze alle traffic naar en op de website monitoren en potentieel interessante bezoekers verder opvolgen (via account based marketing) met het oog op een afspraak.

Een crossmediaal verhaal

Digitaal zit Vanden Bussche dus weer op kruissnelheid. Het ideale moment om ook andere dan online kanalen te activeren en, bijvoorbeeld, op de werf of in print de nieuwe communicatiestijl door te trekken. Crossmediaal hetzelfde verhaal vertellen, is nu eenmaal de beste garantie om de aandacht voor je merk op alle fronten te verhogen.