Je organisatie internationaal van kop tot teen in de kijker zetten? Leads overtuigen van je duurzame meerwaarde? Wij deden het voor Trotec met de glimlach én met behulp van enkele opgemerkte visuals die we via een onlinemarketingcampagne verspreidden.

Happy visuals

Trotec verwerkt bijproducten uit de voedingsindustrie en retail tot hoogwaardige basisgrondstoffen voor dierenvoeder. Om producenten van brood, koeken, chips, snoep, graan- en andere voedingsproducten én de retailsector te sensibiliseren niets verloren te laten gaan en hun voedseloverschotten aan Trotec toe te vertrouwen, maakten we drie visuals.

De smiley-beelden zetten de positieve boodschap van Trotec kracht bij en moeten de aandacht trekken van potentiële nieuwe klanten.

Conceptbeeld

Met hetzelfde doel voor ogen bedachten we een aparte visual om fabrikanten van dierenvoeder te overtuigen van de duurzame meerwaarde van de Trotec producten. Het bedrijf levert nu eenmaal een gerecycleerde basisgrondstof van bijproducten die het hele jaar door beschikbaar is en de ecologische voetafdruk van de producenten helpt te verkleinen.

Daar laat het beeld van de food-print geen twijfel over bestaan.

De conceptbeelden trokken de aandacht op de sociale media en verhoogden de traffic naar de website.

Online opvallen

Onze online marketeers verwerkten de conceptbeelden in een digitale campagne om Trotec bij de voedings- en dierenvoederindustrie te promoten. Via SEA, display advertising in Google en LinkedIn posts verspreidden we de visuals internationaal in vijf duidelijk afgelijnde afzetmarkten: Nederland, België, Frankrijk, Noord-Italië en Noord-Spanje. Zo verhoogden we de traffic naar de website en de kans op conversie en leadgeneratie.

Interactieve presentatie

En van leadgeneratie gesproken. Als kers op de taart gaven we ook de bedrijfspresentatie van Trotec een grondige make-over. We maakten er een dynamische salestool van in de opgefriste huisstijl en voorzien van enkele handige features. Zo kan de sales vandaag vlot doorheen de interactieve pdf navigeren, video’s afspelen en het verkoopgesprek moeiteloos in de juiste richting sturen. Iedereen blij!