SGS ZOEKT
TESTPILOTEN (M/V)

Medicijnen ontwikkelen is een proces van lange adem. SGS Life Sciences helpt farmaceutische en biotechnologische bedrijven door klinische studies te organiseren. Maar hoe trek je daarvoor de juiste proefpersonen aan? Welkom aan boord!

Kort na de lancering meldden zich al honderden kandidaten op de landingspagina.

Brede
wervingscampagne

SGS is wereldleider op het gebied van inspectie, controle, analyse en certificering. Ook in life sciences. Zo organiseert SGS in het ZNA Stuivenberg in Antwerpen al verschillende jaren klinische studies. Om mensen warm te maken voor deelname lanceerde het in Vlaanderen en Zuid-Nederland een opgemerkte wervingscampagne.

Communicatie
trekt aan

De campagne mikt op mannen en vrouwen tussen de 18 en 55 jaar. Het beeld en de boodschap moesten dan ook een brede doelgroep aanspreken en motiveren. Daarom richtten we ons in de communicatie tot mensen die grenzen willen verleggen, de eersten willen zijn, willen gaan waar niemand ooit is geweest... Kortom, we richtten ons tot pioniers die de toekomst nog beter willen maken. Vandaar de astronaut die klaarstaat om in de capsule (van zijn raket) te stappen. En of mensen zich aangesproken voelden.

Succesvolle lancering

De wervende boodschap verpakten we in een crossmediaal communicatieplan. Kandidaten worden gerekruteerd via SEA en display advertising (later ook via sociale media en remarketing). Wie interesse heeft, kan zich registreren op ikbenpionier.be. Ook alle offline tools (posters, flyers, krantenadvertenties in Metro, editie België en Nederland) leiden de pioniers naar de landingspagina. Kort na de lancering meldden zich al honderden 'testpiloten'. Een succes, want de campagne zit nog lang niet op kruissnelheid. We houden u op de hoogte.