Roto

Roto opent deuren met
nieuw loyalty platform

Roto heeft een nieuw online loyaliteitsplatform: Rotogether. Daarmee wil de producent van beslagsystemen voor ramen en deuren de band met zijn installateurs, handelaren en verwerkers versterken en deuren openen naar meer trouwe klanten. Wij ontwikkelden het platform en verzorgden de communicatie van a tot z.

 

Platform vol voordelen

Hoe klanten warm maken om nauwer samen te werken?  Voor de marktleider in raam- en deurtechnologie Roto bedachten én ontwikkelden we hiertoe het engagementsplatform Rotogether. De naam zegt alles: Rotogether wil een online community zijn die bouwprofessionals samenbrengt én beloont voor hun trouw aan Roto. Het hart van het online platform is dan ook een loyaltyprogramma. Daarmee kunnen gebruikers punten sparen en inruilen voor gratis cadeaus en evenementen. Maar Rotogether is veel meer.

 

Crossmediale
communicatie

Om de doelgroepen te informeren over het nieuwe initiatief ontwikkelden we een opvallend campagnebeeld. Dat verwerkten we in verschillende tools zoals een brochure waarin we de werking van het platform van naaldje tot draadje uitleggen. Op de homepage van www.rotogether.be integreerden we ook een hier in huis gemaakt animatiefilmpje dat toont hoe Rotogether precies in elkaar zit. En met e-mailings zetten we bestaande klanten aan zich te registreren. Het hele concept werd in januari gelanceerd tijdens Polyclose in Gent. Speciaal voor deze vakbeurs bouwden we voor Roto een beursstand die helemaal in het teken stond van het nieuwe loyaliteitsplatform. Consistent en crossmediaal communiceren heet dat.