Hoe handig kan het zijn voor architecten, studiebureaus en andere voorschrijvers om de juiste gegevens over bouwmaterialen direct bij de hand te hebben. ROCKWOOL Core Solutions bedient hen op hun wenken met de BIM bibliotheek, een online tool waarin het alle data over zijn sandwichplaten met steenwolisolatie in één klik vindbaar maakt.

Wegwijs in sandwichpanelen

De bouwwereld is al jaren vertrouwd met BIM (Building Information Modeling). Het helpt de partijen die bij een bouwproject betrokken zijn efficiënt informatie met elkaar uit te wisselen en samen een accuraat en up-to-date 3D-model van een gebouw te vormen. Zo weet iedereen op elk moment precies welke materialen in welke hoeveelheden worden gebruikt. Hierdoor verloopt het bouwproces vlot en blijft het budget perfect onder controle.

BIM data verzamelt in één bibliotheek

Isolatiespecialist ROCKWOOL Core Solutions heeft met zijn sandwichpanelen waarvan de kern uit steenwol bestaat, een populair en veelgebruikt bouwmateriaal in zijn assortiment. Om het te promoten en meteen ook BIM proof te maken, verzamelde het alle informatie over de panelen in een BIM bibliotheek. Het juiste sandwichpaneel vinden en de gegevens importeren 
in een BIM model is vanaf nu kinderspel.

To the point concept in 3D

Hoe breng je bouwprofessionals op de hoogte van het bestaan van de nieuwe BIM bibliotheek? Hiertoe bedachten we voor ROCKWOOL Core Solutions een visueel attractief concept, met een duidelijke boodschap. Een cursorpijltje en pointer, in 3D uitgesneden uit een sandwichpaneel, trekken de aandacht en wijzen de voorschrijvers erop dat je vanaf nu in één klik alle productdata over de sandwichpanelen bij de hand hebt. BIMagine how easy that is!

Landingspagina legt uit

Met het conceptbeeld verwerkt in de header maakten onze designers een ontwerp van een landingspagina. Daarin vertelden we het hele BIM verhaal (in woord én video) en leidden we bezoekers recht naar de BIM  bibliotheek. De pagina werd ondertussen naadloos geïntegreerd in de website van ROCKWOOL Core Solutions en is te raadplegen in drie talen: Frans, Duits en Italiaans, met het oog op een onlinemarketingcampagne in de respectievelijke landen.

Video met BIMpact

Om extra impact te creëren en de bezoeker te informeren over hoe de BIM bibliotheek precies werkt, voorzagen we op de landingspagina plaats voor een verhelderende video. Een kwestie van efficiënte communicatie en nog meer conversies (begrijp: bibliotheekbezoeken).

Internationale online marketing

ROCKWOOL Core Solutions lanceerde zijn BIM bibliotheek in eerste instantie in drie landen: Frankijk, Duitsland en Italië. Vandaar dat onze digital marketeers voor de promotiecampagne Google display banners en LinkedIn posts in het Frans, Duits en Italiaans ontwikkelden – naast standaard versies in het Engels. Elke advertentie linkt daarbij door naar de landingspagina in de overeenkomende taal. Targeted communicatie!

Tot slot nog dit

Voor de lanceringspost herwerkten we de video van de landingspagina tot een verkorte versie, geknipt om te posten en de aandacht te trekken op de sociale media.