Een product in een nieuwe markt lanceren? Zo’n uitdaging pakken we graag en met de grootste zorg aan. Dat zie je aan de visueel en inhoudelijk sterke campagne die we bedachten om de retail bekend te maken met een innovatief en ecologisch verpakkingspapier van Ranpak. Een internationale aanpak met pre-launch in Engeland, Duitsland, Frankrijk & Spanje.

Revolutionair product verdient opvallende lancering

Vergeet plastic bubbelfolie. Met Geami heeft Ranpak een revolutionaire decoratieve verpakking ontwikkeld die producten optimaal beschermt. De papieren verpakkingsoplossing is bovendien een stuk gebruiks- én milieuvriendelijker, want perfect herbruikbaar, recycleerbaar en biologisch afbreekbaar. Al die troeven speelden we naar de retailmarkt uit in een lanceringscampagne met een dubbele boodschap.

Creatief concept roept doelgroep op tot actie

Om de retail te overtuigen de switch te maken van plastic bubbelfolie naar ecologisch verantwoord inpakpapier, bedachten we een eyeopener van een concept. Door bedreigde diersoorten en de wereld als breekbare beeldjes en borden in te pakken met Geami papier, tonen we hoe deze oplossing zowel het product als de natuur beschermt. Winkeluitbaters die zorg willen dragen voor hun koopwaar én de planeet, weten wat nu hen te doen staat…

Van concept, fotografie en beeldbewerking tot vormgeving en copywriting: we namen het volledige creatieve proces van de Ranpak product launch voor onze rekening.