Hoe maak je van je website een krachtige lead generator? Voor Polysun combineerden we een helder UX design met sterke content, duidelijke call-to-actions en een rist handige tools zoals een dealer locator en keuze-assistent. We voorzagen bovendien een apart platform voor de verdelers van de zonweringproducten en gaven zo ook het partner engagement een boost. En of we Polysun online weer lieten shinen!

Site krijgt total make-over

Polysun is een producent van zonwering tussen glas, een praktische en hygiënische oplossing om de lichtinval, warmte en inkijk in een ruimte te regelen. Om meer leads daarvan te overtuigen en de traffic naar de verkooppunten te stimuleren, gaven we de website een grondige update.

Na een inleidende workshop waarin we polsten naar de wensen van de klant gingen we van start met de wireframing. Dat liet ons toe de sitestructuur en de verschillende (nieuwe) functionaliteiten overzichtelijk en zonneklaar voor te stellen. Eenmaal de wireframes op punt stonden, was het de beurt aan onze developers en designers. Zij ontwikkelden en ontwierpen een digitale omgeving waarin een optimale user experience (UX) maximaal centraal stond.

Het belang van UX design en sterke content

Waarom is UX design zo belangrijk voor een website? Simpel, dankzij een helder en doordacht design vinden bezoekers veel sneller hun weg door je site. Ze komen in no time bij de juiste content terecht en zijn vlugger bereid tot een conversie. Vandaar dat we voor Polysun niet enkel de structuur, maar ook de content volledig herwerkten. Meer: we voegden verschillende tools toe die de user experience nog extra boostten.

We verzorgden het volledige ontwikkelingstraject van de website: workshop, wireframing, UX design, development, copywriting en content fill.

Dealer locator, keuze-assistent en calculators verhogen kans op conversie

Naast een nieuwe structuur en opgefriste content zorgden we er met de nodige call-to-actions al voor dat leads hun interesse omzetten in, bijvoorbeeld, een contactopname of een afspraak met een Polysunpunt. Enkele slimme tools gaven de leadgeneratie een duwtje in de rug.

Ben je op zoek naar zonwering in glas? Met de dealer locator op de website heb je zo een Polysunpunt in je buurt gevonden. Handig, maar het is lang niet de enige tool die we in de nieuwe site integreerden om de kans op conversie te verhogen.

Met de keuze-assistent kan je zelf, door het beantwoorden van enkele vragen, ontdekken welk type zonwering uit het brede aanbod het meest aan jouw wensen beantwoordt.

Professionele doelgroepen zoals architecten of projectontwikkelaars zullen dan weer de calculators waarderen die we aan de FAQ-lijst toevoegden. Hiermee vinden ze vlotjes een antwoord op hun vraag naar het juiste glasgewicht of de correcte koordlengte voor hun zonweringsystemen.

Digitaal platform voor de Polysun partners

Op de nieuwe website worden de partners van Polysun extra in het zonnetje gezet. Op het publieke gedeelte van de site krijgen ze hun eigen pagina (met contactformulier). Daarop kunnen ze zichzelf en hun aanbod presenteren en bezoekers uitnodigen om een afspraak te maken. Op dat extranet, het Partnerpunt, vinden ze voorts nuttige documentatie, een downloadcenter en andere informatie zoals blog- en nieuwsberichten. Via e-mailnotificaties houden we hen continu op de hoogte als er nieuwe content op het digitale platform beschikbaar is.

Bezoek de website