Farmaceutisch bedrijf Merck Consumer Healthcare zocht naar een subtiel maar opvallend concept om een van zijn producten te promoten bij de vrouwelijke doelgroep. Wij ontwikkelden een prikkelende campagne die weinig aan de verbeelding overliet. 

Verzachtende werking

Uri-Cran is een natuurlijk hulpmiddel dat het branderige gevoel tijdens het plassen, een symptoom van urineweginfecties, verzacht. Het voedingssupplement op basis van veenbessenextract zorgt er bovendien voor dat de urinewegen gezond blijven. Dat natuurlijke aspect moest duidelijk blijken uit de nieuwe communicatiecampagne. In woord en vooral in beeld. 

Verrassend conceptbeeld

Voor het concept lieten we ons inspireren door het belangrijkste kenmerk van de kwaal die vooral bij vrouwen voorkomt: het branderig gevoel bij het plassen. Dat ongemak beeldden we uit met een doorgesneden rode peper die we verwerkten in een illustratie van vrouwelijke dijen. De pikante vrucht stelde daarbij de urinewegen voor. De link met het branderige gevoel behoefde verder weinig uitleg. 

Het subtiele, sobere en verrassende conceptbeeld verwerkten we onder andere in advertenties en op POS-materiaal zoals een display voor in de apotheek.