Hoe krijg je als bedrijf iedereen op dezelfde lijn om je zorgvuldig opgebouwde merkimago consistent uit te dragen? Wij hielpen Unilin Insulation zijn nieuwe brand identity vorm te geven.

Unilin Insulation for smart living

Unilin Insulation biedt een compleet assortiment isolatieproducten voor de bouw. Het ontwikkelt slimme oplossingen die mensen een beter wooncomfort en een grotere levenskwaliteit garanderen.

De bestaande baseline ‘Unilin Insulation for smart living’, een vereenvoudigd merkaanbod en nieuwe huisstijl zetten dat vandaag extra in de verf.

Nieuw logo, nieuwe grafische stijl

Om zijn missie kracht bij te zetten, werd het logo opgefrist en maakten de bestaande merken plaats voor drie nieuwe die elke isolatievraag afdekken: Utherm, Usafe en Usystem. Less is more. Onze designers werkten actief mee aan het creëren van een design dat de nieuwe merkidentiteit moest ondersteunen.

Brandbook bepaalt de regels

Alle elementen van de nieuwe huisstijl verzamelden we in een gloednieuwe huisstijlgids. Daarin staan de design en brand guidelines netjes uitgelegd zodat iedereen mee is met hetzelfde verhaal. Het handboek toont hoe je alle grafische elementen correct gebruikt op verschillende dragers. Zo communiceert Unilin Insulation helder en uniform.

Medewerkers als ambassadeurs

Na de ontwikkeling moest de huisstijlgids uiteraard ook verspreid worden. We ontwikkelden een interne campagne waarin we de medewerkers uitspeelden als ‘merkambassadeurs’. Met korte slogans, geschreven op bordjes, riepen ze alle collega’s op om zich als één groep achter het nieuwe Unilin Insulation te zetten. Een duidelijke call-to-action om samen te werken aan een sterk merk!