Katoen Natie, de in Antwerpen gevestigde en wereldwijd actieve leverancier van logistieke diensten, wil online leads genereren voor zijn Optical Sorting services en Warehousing activiteiten in Nederlands Limburg. Wij gingen de uitdaging aan en ontwikkelden twee digitale campagnes. De resultaten volgden we op de voet met leadgeneratie software en eigen web analytics tools.

Leadgeneratie campagnes targetten B2B doelgroep

De twee online leadgeneratie campagnes die we voor Katoen Natie opzetten, moesten de aandacht trekken van een heel specifieke B2B doelgroep: de top-100 van chemische bedrijven gevestigd in een straal van 200 km rond Antwerpen, de thuishaven van Katoen Natie én een logistieke hub met wereldfaam. 
De campagnes legden daarbij telkens de focus op één service uit het brede aanbod van de leverancier van logistieke diensten: Optical Sorting en Warehousing (in Nederlands Limburg).

Online marketing en remarketing verhogen traffic naar website

Om meer awareness te creëren en geïnteresseerde prospects naar de website te trekken, maakten we gebruik van LinkedIn posts (4 per campagne) en Google Display banners. Die laatste zetten we ook in voor remarketing om zo de kans op een herhaalbezoek en een conversie te vergroten.

Webdesign en videocontent versterken de landingspagina’s

Via de social posts en de display banners leidden we potentiële leads naar aparte landingspagina’s binnen de website van Katoen Natie. Voor die 2 pagina’s (eentje voor Optical Sorting, eentje voor Warehousing) gaven we onze klant een design- en structuuraanzet. Kwestie van bezoekers met een aantrekkelijk webdesign en sterke content meteen te overtuigen en tot een afspraak te verleiden. 
De video die we met bestaand beeldmateriaal hadden gemaakt om de opslagfaciliteiten in Nederlands Limburg te promoten, deed alvast zijn werk. Op de socials én online.

Webanalyse tools volgen de campagne op de voet

Hoe kan je het effect van een onlinecampagne meten? Wij zetten voor Katoen Natie onze eigen web analytics tools in om de traffic van de banners en social posts naar de landingspagina’s te monitoren en in kaart te brengen. Daarnaast gebruikten we lead generating software om de bezoekers te identificeren en een overzicht van de meest relevante prospects te genereren. Gouden data voor sales om leads efficiënt op te volgen.