Metagenics, wereldwijde koploper in de productie en distributie van voedingssupplementen, wou de verkoop van een van zijn producten een boost geven. CurcuDyn, een geneesmiddel zonder voorschrift dat stramme spieren, pezen en gewrichten versoepelt, kreeg een inventief campagneconcept mee.

Campagne met een twist

CurcuDyn is een voedingssupplement op basis van plantenextracten. Het maakt komaf met pijnlijke gewrichten en draagt bij tot de instandhouding van de normale werking van de spieren. Om die boodschap helder over te brengen naar de consument, bedachten we een campagne met een originele twist.

Een tv-spot en POS-materiaal

De hoofdrol in de CurcuDyn communicatie was weggelegd voor een worstelaar met krulsnor. Geen echte worstelaar, wel een trekpop die met een simpele ruk aan een touwtje tot leven komt. Via 8 gewrichtspunten worden de ledematen simultaan en schijnbaar moeiteloos bewogen en voert het popje een komische gymoefening uit. Zo legden we een logische en leuke link naar het heilzame effect van het voedingssupplement. Om de productnaam nog wat dieper in het geheugen van de consument te nestelen, verwerkten we het conceptbeeld in verschillende communicatietools zoals een (korte) televisiespot en promotiemateriaal voor in de apotheek in de vorm van een interactieve display.