HUNGR gebeten door brandbuilding

Een merk met groeipotentieel, daar bijten we ons graag in vast. Om meer brand awareness te creëren en leads te genereren via de webshop, bedachten we voor maaltijdvervanger HUNGR een fijne campagne, met de focus op onlinemarketing. En of die bij de doelgroep in de smaak viel.

Jong merk heeft honger naar meer

In 2021 werd HUNGR gelanceerd, een snelle en voedzame maaltijdshake als alternatief voor de snelle hap of snack ‘s ochtends, tijdens de lunch of onderweg naar de sportclub. Ideaal voor drukbezette jonge professionals! Om de branding van deze vegan-based en nutritioneel complete maaltijdvervanger te stroomlijnen en het merk te activeren, schoven onze brandbuilders mee aan tafel.

Beproefd recept voor een gesmaakte campagne

Hoe bepaal je de juiste positionering voor je brand en creëer je extra awareness? Dat was de vraag die HUNGR al een tijdje bezighield en waar we met een beproefd recept een antwoord op zochten én vonden.

We gaven de bestaande grafische stijl van het merk een subtiele update en bedachten een concept met een duidelijke boodschap: ‘No time for a good meal; get a good meal in no time’. Die verhaallijn loopt nu als een rode draad door de hele HUNGR communicatie – in woord en beeld.

 

Video’s zetten merk in de kijker

Om het ‘No Time’-concept uit te dragen, blikten we 4 video’s in, volledig in-house en opgebouwd rond situaties die voor de doelgroep héél herkenbaar zijn. De visueel dynamisch in beeld gezette commercials gingen er dan ook vlotjes in. Check!

Social campaigns boosten brand awareness

De online campagne bouwden we volledig op rond de video’s. Met een rist organische en geadverteerde posts trokken we de aandacht op Facebook, Instagram en TikTok, en verhoogden we op korte tijd de brand awareness. De merkbekendheid kreeg sinds de lancering van de campagne in oktober 2024 een stevige boost, met meer dan 400.000 impressies op de Meta-kanalen en ruim 1,5 miljoen op TikTok in 3 maanden tijd.

400.000
impressies op Meta
+ 1 miljoen
impressies op TikTok
90 %
van webtraffic via social campaign
20.000
bezoekers in 3 maanden

Meer traffic naar de website

De hele opzet van de onlinemarketingcampagne was meer bezoekers naar de technisch geoptimaliseerde, ‘gerethemede’ en inhoudelijke geüpgradede Shopify website te leiden. En of we daarin geslaagd zijn: 90% van de webtraffic (meer dan 4 miljoen impressies en zo’n 23.000 bezoekers) kwam op de HUNGR-site terecht via de ads. Een sterk resultaat.

De content van de website, inclusief productfotografie, hadden we ondertussen ook al 
opgefrist met een knipoog naar de ‘No time’-campagne. 
 

What’s next? HUNGR top of mind houden én meer inzetten op conversie. We keep you posted!