Vorig jaar vormden een aantal sterkhouders uit de Belgische groente- en fruitsector een nieuwe groep: Greenyard. Daarmee ontstond een van de grootste leveranciers van groenten en fruit ter wereld. De fusie was de groene draad doorheen het eerste jaarverslag dat we voor de kersverse groep ontwikkelden, in print en online.

Nieuw design valt in de smaak

Voor de opmaak van het jaarverslag lieten we ons zowel voor het drukwerk als het design van website (zie verder) inspireren door de nieuwe huisstijl van de groep. Die oogde fris en luchtig. We zorgden er bovendien mee voor dat de content op punt stond en lieten onze huisfotograaf nieuwe portretten nemen van de verschillende verantwoordelijken die in het verslag aan bod kwamen. Het oog wil nu eenmaal ook wat.

Conceptbeelden creëren meerwaarde

Greenyard wil ‘mensen helpen gezonder te leven door ze op elk moment van de dag te laten genieten van groenten en fruit op een makkelijke, snelle en lekkere manier, met respect voor de natuur’. Die strategische visie was het uitgangspunt en de kern van het eerste jaarverslag. Om het belang ervan te benadrukken, illustreerden we elk facet van de visie met een originele concepttekening. Een opvallende keuze die het verslag een duidelijke creatieve meerwaarde gaf.

Website bereikt breder publiek

De content van het jaarverslag was ook online te raadplegen. Daarvoor maakten we een aparte website www.wearegreenyard.com. Op dit platform stelde de groep haar missie en visie, waarden en divisies voor aan een breder publiek. We voorzagen een apart luik om de fusie toe te lichten vanuit het standpunt van de ceo en de managing directors van de verschillende afdelingen. Een FAQ-lijst moest de verschillende doelgroepen een duidelijk antwoord geven op wat de fusie voor hen in de toekomst zal betekenen. De informatieve website blinkt uit door zijn eenvoudige, transparante structuur en heldere design, helemaal conform de huisstijl van de groep.

De frisse grafische vormgeving maakt het gedrukte verslag én de online variant aangenaam om lezen.