Op donderdag 28 oktober onthulde de Belgische Petroleum Federatie (BPF) haar nieuwe naam: Energia. Dat deed het met een geslaagd evenement in… Autoworld in Brussel. Wij zorgden vanop de eerste rij voor een vlotte en niet enkel op het event. 

Nieuwe naam en logo

De petroleumsector is in volle transformatie. Om de klimaatdoelen en de energietransitie naar een koolstofarme maatschappij waar te helpen maken, wil BPF haar leden ondersteunen in hun omschakeling naar multi-energie actoren. Met een nieuwe naam, Energia, en een nieuw logo zet het die ambitie kracht bij. 

Aangepaste communicatietools

Aan de naam voegden we een passende slogan toe en we hertekenden meteen ook de diverse communicatietools in lijn met de nieuwe huisstijl. Offline en online. Zo gaven we alle stationary een nieuwe look-and-feel en staken de website, die we eerder al hadden ontwikkeld, in een bijhorend stijlvol jasje. 

We staken ook de website in de nieuwe huisstijl.

Full event service

Om de naamsverandering en de ingezette beweging naar een duurzame toekomst aan te kondigen én te vieren, verzamelde Energia op donderdag 28 oktober zijn leden en stakeholders in Autoworld in Brussel. Wij verzorgden de volledige organisatie en de communicatie rond het event. Van de digitale uitnodigingen en de inrichting van de zaal tot de technische support tijdens de presentaties en de praktische opvolging ter plaatse. Ons eventteam leidde het hele event in goede banen.