Een gloednieuw product uit het Gerlinéa assortiment lanceren naar een nieuwe doelgroep? Voor Fit & Protein haalden onze brand builders alvast het beste uit zichzelf. Lees hier hoe we de product launch aanpakten.

Nieuw product, nieuwe doelgroep

Gerlinéa is een vertrouwde naam voor wie wil afslanken en op zoek is naar maaltijdvervangers. Dat brede en populaire assortiment is nu uitgebreid met Fit & Protein, eiwitrijke producten voor iedereen die streeft naar een actieve levensstijl. Met Fit & Protein richt Gerlinéa zich tot een jongere (vrouwelijke) doelgroep van dertigers en veertigers die gewoon lekker in beweging willen blijven zonder competitief aan sport te doen; met de afslankproducten mikt het eerder op vrouwen tussen de 30 en 55+ jaar. Een ander plan van aanpak om het product te lanceren en top of mind te maken drong zich op. 

Online marketing

Het zwaartepunt van ons communicatieplan om Fit & Protein in de markt te zetten, lag op online marketing. Met een gerichte SEA-campagne, display advertising, Youtubevideo’s,  posts op de socials van Gerlinéa, activatie van retailkanalen (instore en digitaal) en een flinke portie remarketing verhoogden we van bij de start de visibiliteit van de producten. We leidden de doelgroep daarbij consequent naar de website/webshop waar de producten konden worden aangekocht. Maar dat was niet alles.

Deals voor hogere conversies

Omdat de doelgroep zo duidelijk afgelijnd was, namen we ook de Shedeals mee op in ons plan. Deze deals zijn exclusief voorbehouden voor de lezeressen van lifestylemagazines zoals Libelle, Flair en Feeling. De aanbieding van Gerlinéa? Korting op de eerste aankoop Fit & Protein in de webshop! Onze marketeers haalden dus echt wel het beste uit zichzelf om de productlancering niet onopgemerkt voorbij te laten gaan. Wat er de komende maanden op het menu staat? Wait and see…