Wil je in deze digitale wereld relevant blijven en nieuwe klanten aantrekken? Dan is een doorgedreven digitale strategie om je online prestaties te versterken onmisbaar. Dat begreep Fujirebio meteen.

Voor het Japanse diagnosticabedrijf ontwikkelden we een internationale corporate website die de customer service ondersteunt én leads genereert. Daarnaast gaven we met een reeks microsites de online marketing een boost. Ons digitaal team (en Ivy) ging full force!

Nieuwe website is future-proof

De nieuwe Fujirebio website is veel meer dan een corporate visitekaartje en barst van de functionaliteiten.

  • Een autocomplete zoekfunctie om de website te doorzoeken op basis van productnaam, productcode, ziekte enz.
  • Aparte productpagina’s met foto's, videomateriaal, documentatie en gerelateerde producten.
  • Up-to-date content dankzij synchronisatie met de centrale database.
  • Een volledig herwerkte structuur en een nieuw design.

De klant staat centraal

De website moet in de eerste plaats de customer service ondersteunen. Klanten kunnen daarom gemakkelijk productinformatie, certificaten en formulieren downloaden, een contactformulier invullen of worden automatisch doorverwezen naar hun dichtstbijzijnde distributeur. Zo komen heel wat vragen niet meer tot bij de klantendienst, terwijl de klant toch blijft genieten van een optimale dienstverlening.

 

Chatbot Ivy wijst bezoekers de weg doorheen de website. User experience ten top!

Leads genereren & sales boosten

Een gedeelte van de website is afgeschermd en enkel toegankelijk na registratie. Registreert een bezoeker zich, dan komen zijn gegevens terecht in een dynamisch marketing automationsysteem en wordt de weg die hij nadien aflegt nauwgezet opgevolgd. Hij ontvangt via e-mail gerichte informatie en wordt zo warm gehouden als lead. Een geschenk voor de sales afdeling.

Online marketing trekt bezoekers aan

Om traffic te genereren, zetten we volop in op online marketing. Via Google Adwords en advertising op LinkedIn worden mogelijke leads doorgestuurd naar productspecifieke of landspecifieke microsites, puur gericht op conversie. De bezoeker downloadt een brochure of leaflet, komt zo terecht in de marketing automation tool, wordt benaderd door de sales, wordt klant, keert terug naar de website en de cirkel is rond.