Electrolux helpt elke dag mensen hun verwachtingen te overstijgen met een fijne kookbeleving en een prettig huishouden. Maar hoe maak je nieuwe medewerkers warm voor dat mooie verhaal. Wij werkten een employer branding campagne uit die vooral online in het oog sprong.

 

De juiste employer branding mix

Bij Electrolux is een klantvriendelijke dienstverlening ingebakken in de bedrijfscultuur. Om die te kunnen blijven garanderen, was het op zoek naar callcenter medewerkers en servicetechniekers. Wij zetten daartoe een employer branding campagne op, in AEG-stijl (het bekendste merk van de Scandinavische groep).

  • Sfeervolle employer branding video trekt de aandacht
  • Online marketingcampagne leidt kandidaten naar de website
  • Landingspagina geeft extra info en zet aan tot solliciteren

 

Video trekt de juiste profielen aan

Ons videoteam bedacht het scenario voor de employer branding movie, gaf er een creatieve twist aan en verzorgde de opnames en de montage. Het resultaat? Een dynamische en aantrekkelijke video die de doelgroepen rechtstreeks aanspreekt en hen oproept als ‘luisterend oor’ of ‘helpende hand’ het customer care team te vervoegen. …

Solliciteren kan online

Kandidaten kunnen voor meer informatie (en een sollicitatie) op een landingspagina binnen de AEG-website terecht. Daarop gaven we de employer branding video een prominente plaats. De duidelijke omschrijving van de 2 vacatures en een testimonials van enkele medewerkers overtuigen geïntereseerden nog meer dat het goed werken is bij AEG.

Gerichte online marketingcampagne

Voor de verspreiding van de video en de vacatures zetten we volop in op online marketing. Via LinkedIn, Facebook en Instagram gingen we gericht op zoek naar de juiste doelgroep. Met succes, want in korte tijd slaagde Electrolux erin een aantal sterke profielen aan te trekken. Opdracht geslaagd, dus.