Agfa Materials, een divisie van AgfaGevaert, pakte op de grootste PVvakbeurs in China uit met UNIQOAT, een revolutionaire backsheet voor zonnepanelen. Wij zetten de lancering van deze innovatie kracht bij met een toepasselijk conceptbeeld en een mix van communicatietools.

Launch concept & logo op Chinese vakbeurs

In april vond in China de SNEC PV Power Expo plaats. De grootste internationale vakbeurs voor de PV- industrie was hét moment voor Agfa Materials om zijn nieuwe backsheet te lanceren en zich van zijn zonnigste kant te laten zien. Om dat moment niet onopgemerkt voorbij te laten gaan, ontwikkelden we een voor de sector opvallende visual. We focusten ons op de belangrijkste troef van UNIQOAT: de hoge reflectiviteit. Het concept (inclusief logo) werkten we uit in diverse beurscommunicatietools zoals advertenties, e-mailings, productfolders, strooikaartjes én de standaankleding. Alles zat daarbij in dezelfde herkenbare UNIQOAT-stijl.

Versterkende, corporate
communicatie

Naast het beursgerelateerde communicatiemateriaal, ontwikkelden we ook een aantal corporate tools. Hierbij draaide het niet alleen om UNIQOAT, maar ging het meer algemeen over de marktpositie en betrouwbaarheid van Agfa Materials. De focus lag op Agfa’s innoverende manier van werken en op het ecologische aspect van hernieuwbare energie. Naast een brochure maakten we hiertoe een corporate map waarin documenten verzameld kunnen worden. Door zowel te communiceren over het nieuwe product als over het innoverende karakter van de multinational zelf, kreeg de doelgroep een coherent beeld van Agfa Materials als all-round expert in polyester toepassingen én in het bijzonder als vooruitstrevende backsheetproducent.