Al sinds 1973 organiseert automobielfabrikant Honda de NHC Conventie, een wereldwijd event waaraan Hondawerknemers uit meer dan 30 landen deelnemen. Honda België verzorgde in juni de lokale editie in Brussel. We ontwierpen hiervoor een sterk concept(beeld) en werkten een waaier aan offline communicatietools uit. 

Sterk conceptbeeld

Honda België organiseerde zijn lokale NHC Convention op 9, 10 en 11 juni in Brussel. Wij namen de communicatie rond dit nationale event voor onze rekening. We begonnen met het ontwerp van een sterk conceptbeeld: honderden medewerkers die samen het logo van Honda vormen. Deze visual was de basis voor al het communicatiemateriaal dat we erna produceerden. 

Uitwerking van offline communicatietools

Onze communicatie-experts ontwikkelden een waaier aan tools, zoals posters, lanyards met infokaartjes, roll-up banners, ‘good luck’- postkaartjes voor op de hotel kamers, stickers, pennen, prijscertificaten en zelfs de awards die de (winnende) teams in ontvangst mochten nemen. Deze ultramoderne, glazen kubussen zijn inwendig gegraveerd voor een optimaal 3D- effect. Door het basisconcept van de wedstrijd consistent door te trekken naar de verschillende tools en gadgets, ontstond er een krachtige, duidelijke en uniforme communicatie naar de medewerkers toe. Op deze manier informeerde en activeerde Honda zijn werknemers optimaal en positioneerde het bedrijf zich als een betrokken werkgever.