Corporate identity
Manuchar wereldwijd op 1 lijn
Na de succesvolle lancering van de nieuwe website van Manuchar pakten we recent ook de sites van enkele van zijn internationale affiliates aan.
Zo gaven we al 12 lokale afdelingen van Manuchar, van Argentinië tot Zuid-Afrika, een eigen plaats binnen de corporate website.
1 stijl
Manuchar is een wereldspeler in de distributie van chemicaliën naar groeilanden. Daarnaast levert het back-to-back trading diensten en verzorgt het de logistiek in tal van industriële sectoren. Op de nieuwe corporate website die we vorig jaar ontwikkelden om leads beter te informeren en efficiënter te converteren, lees je er alles over. Maar de website is work-in-progress.
12 websites
Manuchar beschikt over een rist internationale affiliates. Deze lokale afdelingen bieden vaak verschillende diensten en producten aan. Om zich te kunnen differentiëren en toch de vernieuwde corporate identity te respecteren, gaven we ze binnen de Manuchar website een eigen omgeving. De content daarvoor kunnen ze gewoon overnemen van de corporate site, maar ze kunnen zelf beslissen welke producten en diensten ze willen integreren. Het voordeel? Manuchar is zeker dat de informatie correct is (de affiliates kunnen de content niet wijzigen).
En de lokale afdelingen hebben geen onderhoud aan hun site die, naar stijl en inhoud, perfect in lijn ligt met de corporate site. Win-win.
Corporate brochure
De nieuwe corporate identity van Manuchar loopt ook als een rode draad door de offline communicatie van de organisatie. De corporate brochure kreeg al een update.
We kozen daarbij voor een tête bêche (kopstaand) formaat om het duurzaamheidsverhaal van Manuchar evenveel aandacht te geven. De presentatiemap zit in dezelfde stijl.
En daarmee is het nog niet gedaan. Online blijven we sleutelen en de corporate website verder uitbouwen tot een sterk en performant platform.