Hoe maak je van een traditionele beurs een unieke, eigentijdse belevenis? Nadat ons eventteam voor Conway, dé specialist voor on-the-go consumptie, al een kleinere, sfeervolle foodmarket had georganiseerd, stak het nu ook de jaarlijkse leveranciersbeurs in een fris en hip kleedje.

Beurs mét beleving

Conway, The Convenience Company, levert zoetwaren, rookwaren, vers-en diepvriesproducten en niet-voedingsartikelen aan supermarkten, tankstations, krantenwinkels, pretparken, bioscopen enzovoort. Elk jaar brengt het klanten en leveranciers samen om nieuwe producten in het assortiment voor te stellen. Het was deze keer tijd voor iets nieuws, want na het succes van de foodmarket (zie Update 57) had Conway de smaak te pakken en wilde het ook zijn beurs een nieuw elan en meer beleving geven. Een uitdaging die het eventteam van Eventique graag aannam.

Inspiratie: the big apple

We toverden de tweedaagse beurs om tot een sfeervol evenement met als thema ‘The Convenience City’, een verwijzing naar de baseline van het bedrijf. Als locatie kozen we het authentieke en meer trendy Tour & Taxis. Deze schitterende ruimte bouwden we op 24 uur (!) om tot een heuse stad, met vier sfeervolle wijken rond een Central Park met een kiosk en een fonteinbar.

Op elke hoek waren er nieuwe en innovatieve producten te ontdekken. Een nocturne met dj was de kers op de taart. Ambiance gegarandeerd! Het bruisende New York was niet toevallig een grote bron van inspiratie.

Onze teams maakten van de beurs een plaats waar klanten en leveranciers kunnen samenkomen om te genieten, te ontspannen en sterke promoties te scoren.

All-in organisatie

Onze teams hadden de volledige organisatie van het beursevenement in handen. Van de standenbouw – met mooi vormgegeven shops die recht uit onze schrijnwerkerij kwamen – en de decoratie in NY style – check de lantaarns en de straatnaambordjes – tot de catering, het onthaal en de animatie. Kortom, we letten op de kleinste details en gingen all the way om de Conway klanten te trakteren op een fijne citytrip.