Converterende online marketing voor De Bestuurder
De Bestuurder is hét online kennisplatform voor mensen met een zitje in een raad van bestuur. Wie zich abonneert, krijgt toegang tot exclusieve artikels, events en rondetafelgesprekken. Wij stuurden de onlinemarketingstrategie een nieuwe richting uit met het oog op extra conversies. Met succes: 50% meer abonnementen!
Aantrekkelijke campagne met professionele look
Om relevante bezoekers naar het online platform van De Bestuurder te trekken en die te verleiden tot een abonnement zetten onze digitale strategen een campagne op met een hoog De Tijd-gehalte. Informatief. Aantrekkelijk. Zakelijk. Het doel? Zachte conversies (nieuwsbriefinschrijvingen) en harde conversies (betaald lidmaatschap) stimuleren. Omdat de bestaande mix van organische posts en advertenties op Facebook en Google niet optimaal werkte, kozen we voor een nieuw kanaal.

Triggeren, testen & finetunen via LinkedIn
De nieuwe onlinemarketingkoers die we uitstippelden liep langs LinkedIn. Daar is de doelgroep – actieve bestuurders en andere profielen met interesse voor goed bestuur – sterk aanwezig. Een logische keuze dus om er met organische en paid content uit te pakken en dat deden we dan ook:
- We verwerkten een professionele video van het event ‘Goed bestuur van het jaar’ en korte testimonials van leden, low-fi gefilmd door de klant op basis van onze vragenlijst, in een reeks triggerende videoposts.
- Van de populairste artikels op het platform maakten we image posts met prikkelende klikklare titels. Wie doorklikt, botst op de paywall – hét punt waar nieuwsgierigheid zich vertaalt in lidmaatschap.
De combinatie van laagdrempelige authenticiteit, een professionele tone-of-voice en doordachte advertenties leidde al snel tot meer engagement én conversie.

Het resultaat: meer bezoekers, meer abonnementen
En leverde de koerswijziging ook iets op? Absoluut! De Bestuurder zag het aantal bezoekers op enkele maanden stijgen met 3%, maar vooral het conversiepercentage nam een hoge vlucht: 50% meer abonnementen verkocht! De paid campagnes versterkten de organische uitstraling van de klant – en net die wisselwerking bleek de sleutel tot succes.