Compaktuna is synoniem voor kwaliteit, innovatie en expertise. Om de vakman en verdelers van bouwmaterialen daar nog meer van te overtuigen, ontwikkelden we een campagne die de naam van de producent van bouwspecialiteiten moest versterken. En of we het slim aanpakten!

Wat was de vraag?

Compaktuna, onderdeel van de Holcim Group, is één van de toonaangevende producenten van bouwspecialiteiten in België. Bekend voor additieven voor mortels, geniet het ook een uitstekende reputatie in hoogperformante tegellijmen, professionele egalisatiemortels, technische pleisters op cementbasis, verlijming en afdichting. Compaktuna biedt dus een compleet assortiment waarvan de kwaliteit onomstotelijk is bewezen. Die positieve perceptie wilde het merk extra versterken om nog meer bouwprofessionals te overtuigen voor Compaktuna te kiezen, wat verdelers dan weer uitzicht geeft op een sterke verkoop. Hoe? Een vraag waar onze brandingbollebozen al snel de oplossing op hadden gevonden.


 

Campagne met briljant beeld

Compaktuna is een slimme keuze voor vakmannen en verdelers van bouwmaterialen. Het is ‘the smartest way to build’. De brand promise vertaalden we naar een visueel opvallende campagne. Daarin bevestigen we het doordachte, inventieve en kwaliteitsvolle karakter van de producten en tonen we de gebruiker ervan als ‘bouwgenie’. Het campagnebeeld dat we ontwikkelden, is een knipoog naar een briljante wetenschapper. En da’s geen toeval. Compaktuna is tenslotte een krak in zijn vakgebied, bedenkt intelligente oplossingen en blijft innoveren. Niet alleen met mortels voor ein stein, maar met alle soorten bouwspecialiteiten.

Voor het campagnebeeld haalden we al onze expertise in digitale beeldbewerking uit de kast.

Branding volgens het boekje

Om een merk succesvol in de markt te promoten, heb je natuurlijk meer nodig dan een beeld. Het vraagt om eenduidige en goed onderbouwde communicatie naar je doelgroepen. Daarom stelden we, na de ontwikkeling van het campagnebeeld, eerst de regels op voor een correcte en consistente branding & storytelling. Zo mag Compaktuna er zeker van zijn dat het met zijn print, digitale en andere tools altijd sterk voor de dag komt. In het brandbook lijsten we alvast de do’s en don’ts op.

En hoe pakte Compaktuna het tot nu toe aan? Wel, het liet zich al van zijn slimste kant zien in een video, op camionettes en beursstand. En ondertussen bouwt het rustig verder! Wordt dus vervolgd.