Rombouts geniet van merkactivatie en leadgeneratie
De Belgische koffieliefhebber op een warme, verrassende manier bereiken. Voor Rombouts Koffie werkten we daartoe met het eindejaar in zicht twee campagnes uit die het merk – letterlijk en figuurlijk – dichter bij de mensen brachten.
Tricolore limited editions versterken brand image
Rombouts is een koffiebrander met een grote belgitude. Dat bewijst de hofleverancier regelmatig door exclusieve limited editions uit te brengen die zijn Belgische roots en imago uitdragen. In het voorjaar gaf het zo de verpakking van zijn Goudmerk koffie, inclusief kopjes en koffiemachine, een surrealistische make-over. Getekend: René Magritte. In aanloop naar het EK Voetbal en de daaropvolgende sportzomer deed het koffiemerk er nog een schepje bovenop met een Red Devils verpakking en tasjes in de driekleur. Rombouts is tenslotte leverancier van onze nationale voetbalploeg.
Radiospot met Belgitude trapt campagne af
Rombouts is op-en-top Belgisch. Om zijn Belgitude extra cachet te geven, maakten we voor de hofleverancier en de favoriete koffiebrander van Brussels Airlines een fijn tweetalig radiospotje. Aanleiding was het WK Voetbal in Qatar. Rombouts is met zijn Goudmerk immers officiële sponsor van de gouden generatie Rode Duivels. Die kans mochten we dus niet missen.
Een oorproefje? Beluister hier het resultaat (met een wolkje Brabançonne), zoals het te horen was op Radio 2, La Première en VivaCité.
Duivels lekkere campagne op de sociale media
Met het radiospotje scoorden we ook op de sociale media van Rombouts. Via Facebook en Instagram bereikten we zo nog meer liefhebbers van echte Belgische koffie. En daar hielden onze onlinemarketeers het niet bij. In de weken voor en tijdens het WK trakte(e)r(d)en ze koffieliefhebbers regelmatig op duivels lekkere carrousels en postjes. Een gesmaakte en doeltreffende campagne. Allez Rombouts!
Rombouts On Tour
Next stop: om zijn 100% recycleerbare koffiefilters te promoten, verraste Rombouts tijdens de herfstige ochtendspits pendelaars in de stations van Gent, Antwerpen, Leuven en Brussel-Centraal met een warme samplingactie. Naast een gratis koffiefilter kregen ze een flyer met een QR-code. Wie die scande of surfte naar www.koffiemetkeith.be maakte kans op een exclusief Rombouts-bewaarblik in Keith Haring-stijl.
Vind Goudmerk
Een awarenessactie voor het premiumlabel Rombouts Goudmerk? Die overgoten we met een vleugje belgitude en een al even interactief concept, geïnspireerd door ‘Waar is Wally?’ We lieten een illustrator een gedetailleerde tekening uitwerken van een gezellig drukke Grote Markt in Brussel, een ode aan de Belgische roots van Rombouts. Tussen de terrasjes en toeristen verstopten we enkele Goudmerk-verpakkingen. Wie ze vond en het juiste aantal doorstuurde via de wedstrijdsite, maakte kans op een wellnessarrangement.
Stijlvolle content
We gaven de actie extra weerklank met een gefaseerde onlinemarketingcampagne op Meta. De teaserpost die koffieliefhebbers warm maakte, lieten we al snel volgen door verschillende posts die tijdens de actieperiode de aandacht en het engagement hoog hielden. De vormgeving van alle posts bleef trouw aan de tekenstijl van de illustratie, zodat alles één herkenbare, speelse visuele sfeer uitstraalde.