De naamsbekendheid en het imago van je merk versterken, en tegelijk de verkoop een boost geven? Voor Rombouts Koffie bedachten we een perfect gebrande radiocampagne met een wolkje actiegerichte en leads genererende contentmarketing. En of die mix in de smaak viel.

Koffie met belgitude

Rombouts is echte Belgische koffie. In de branderij in het Antwerpse Aartselaar maakt het familiebedrijf al sinds 1896 koffie voor fijnproevers, met de allerbeste bonen en op ambachtelijke wijze. En dat mocht gerust eens extra in de verf worden gezet. Met een radiocampagne en een stevige portie onlinemarketing gingen wij de uitdaging aan om een zo breed mogelijk publiek warm te maken voor Rombouts Koffie, en dan vooral voor het paradepaardje: Goudmerk.

Radiocampagne versterkt imago

Geen beter moment om mensen te doen uitkijken naar een heerlijk kopje koffie dan ‘s morgens. Daarom serveerden we de luisteraars van Radio 1, Radio 2, Studio Brussel, Classic 21, VivaCité en La Première drie weken lang in de ochtendblokken op de radio een rustig en sfeervol spotje. Ideaal om de dag mee te beginnen en Goudmerk van Rombouts top of mind te houden bij een naar leeftijd en profiel diverse Belgische doelgroep. Let op het subtiele soundlogo!

Beluister de NL radiospot Beluister de FR radiospot

Contentmarketing verhoogt awareness en engagement

Om extra awareness te creëren rond Goudmerk koffie van Rombouts en leads te genereren, zetten we in dezelfde periode van de radiocampagne ook een onlinemarketingcampagne op. Onze creators ontwikkelden een waaier aan contenttypes (engagement en awareness): van posts met leuke quizvragen, video’s en sfeervolle carroussels tot ads. Vervolgens gingen onze buyers met dat materiaal aan de slag en plaatsten ze de visuals en copy organisch op Facebook en Instagram. Ze hielden daarbij nauwlettend in het oog welke ads en posts het best scoorden om die dan verder te kunnen promoten en zoveel mogelijk mensen naar de website te leiden. Remarketing deed de rest.

Wedstrijd geeft
onlinemarketingcampagne een boost

Een van de drivers van de onlinemarketingcampagne was een fijne, laagdrempelige wedstrijd. Via ads en posts op Facebook en Instagram linkten we deelnemers door naar een landingspagina. Daar konden ze een foto opladen van hun favoriete koffiemoment en zo kans maken op een culinair diner voor twee bij sterrenchef én Celebrity Masterchef Michaël Rewers. En of de fotowedstrijd in de smaak viel. Amper één week na de lancering hadden we al meer dan 200 mooie koffiekiekjes verzameld. De winnaar? Hou de socials van Rombouts in de gaten!