KBC Autolease kiest voluit voor multimodale mobiliteit. Wij hielpen de autoleasemaatschappij mee de communicatie rond deze strategische koerswijziging op het juiste spoor te zetten.

Opvallende beeldvorming

Onze communicatie-experts werkten nauw samen met KBC Autolease om bedrijfsleiders, HR-managers en fleetmanagers kennis te laten maken met ‘multimobiliteit’. We ontwikkelden daartoe een corporate beeld dat een doorsnede laat zien van verschillende vervoersmiddelen.

Mobiliteit van de toekomst

KBC Autolease wil de professionele mobiliteit verruimen met multimodale oplossingen op maat van de werknemer. Bijvoorbeeld door het gebruik van een (lease)auto te combineren met trein, tram, bus en/of fiets. Of door te kiezen voor een hybride of elektrische wagen. Hoe overtuig je bedrijven ervan te kiezen voor deze ‘mobiliteit van de toekomst’?

Mix van offline tools

Het alles-in-één beeld gebruikten we als basis voor een brochure. Daarnaast realiseerden we ook een publireportage voor het tijdschrift HR Square en een aantal afgeleide advertenties die gepubliceerd werden in fleet-magazines. Door het multimobiliteitsconcept op een duidelijke manier te communiceren via een mix aan offline kanalen, willen we de professionele doelgroep maximaal bereiken, overtuigen en activeren.

Extra roll-out:
fietsleasing

In het kader van zijn multimobiliteitsstrategie zet KBC Autolease ook sterk in op fietsleasing. Om dit product te promoten, maakten we twee visuals 1 voor stadsfietsen en 1 voor mountainbikes. Met deze communicatietools trekt KBC Autolease de aandacht op elke beurs, conferentie of ander evenement. De visuals gebruikten we ook voor het ontwerp van ‘branded’ chocoladewikkels. Een extraatje om geïnteresseerde bedrijven te laten proeven van het concept.