Twee merken die houden van lekker eten en de kaart trekken van duurzaamheid. AEG en Foodbag hebben veel gemeen. Een co-brandingactie lag dan ook voor de hand en daar gaven onze contentcreators met plezier meer ruchtbaarheid aan.

De juiste match

AEG, producent van elektrische huishoudtoestellen, streeft ernaar de komende jaren klimaatneutraal te zijn. Zo lanceerde het recent een volledig EcoLine assortiment om de consument bewuster te maken van het belang van duurzaam koken. En ook in zijn samenwerking met influencers en partners wil het die bewustwording vergroten. Daarom gingen we voor een recente co-brandingactie op zoek naar een partner met dezelfde duurzaamheidsambities. Die vonden we in Foodbag.

Cooking workshop

Voor AEG promoten we de kwaliteiten van de stoomovens en andere toestellen al langer met online en influencer marketing. Om meer rumoer rond de co-brandingactie te genereren, organiseerden we twee cooking workshops in het AEG Experience Center. Één voor Nederlandstalige en één voor Franstalige fans en foodies die via een wedstrijd een plaatsje konden winnen. Daarnaast schoven er ook enkele food- en lifestyle-influencers mee aan tafel terwijl bekende koks met het eindejaar in zicht een voorsmaakje gaven van een Foodbag feestrecept. Alle aanwezigen – en AEG zelf – maakten tijdens het event stories en posts die, via de juiste hashtags, à volonté gedeeld werden. In ruil kregen ze een goodiebag mee naar huis. Free publicity for free food, what’s not to like!