Geen betere periode dan de zomer om er met het hele gezin op uit te trekken. Naar Bobbejaanland, bijvoorbeeld. Een aanstekelijke reclamespot op radio en tv moest jong en, vooral, oud(ers) daarvan overtuigen. Wij gaven de campagne een leuke twist.

Het plezanste land

Voor wie nog niet helemaal mee is: Bobbejaanland in Lichtaart is een van de grootste pretparken van België. Terwijl vroeger cowboys en indianen er de plak zwaaiden (remember Bobbejaan Schoepen), waait er de afgelopen jaren een heel nieuwe wind. Het park heeft zichzelf een jeugdig en fris imago aangemeten. Het investeert sterk in zijn attractieaanbod, maar zonder daarbij zijn familiaal karakter uit het oog te verliezen. Met succes. Op de Diamond ThemePark Awards 2018, de Oscars voor pretparken in de Lage Landen zeg maar, won Bobbejaanland de prijs voor de Beste Achtbaan en Beste Show. Het bewijs dat ‘het plezantste land’ vandaag nog steeds een topbestemming is.

Kids' pitch op tv

Kinderen sturen het koopgedrag van de ouders aan. Het zijn kleine influencers die volwassenen sterk kunnen beïnvloeden en verleiden. Waarom niet voor een bezoekje aan een pretpark?

Dat idee was het uitgangspunt van de tv-spot die we voor Bobbejaanland bedachten. Broer en zus pitchen thuis, tablet in de hand, als volleerde marketeers de troeven van Bobbejaanland bij papa en mama: de coole attracties, de chille sfeer, de nieuwste Dreamcatcher rollercoaster met virtual reality! En dat alles voor de scherpe prijs van slechts …! Daar kan je toch niet voor thuisblijven.

Ons videoteam verzorgde de volledige productie van de spot en schakelde regisseur Nicolas Vantomme (André) en cameraman Dries Delputte in. Zij brachten de attracties in het park en de kids’ pitch in de woonkamer met de nodige dynamiek en sfeer in beeld. Het spotje loopt sinds eind juni op de zenders van Medialaan, het moederhuis van VTM, Q2, Vitaya en CAZ.

Radio Bobbejaanland

In de lijn van de tv-spot namen we ook een radiocommercial op. Daarin haalden de kinderen opnieuw hun sterkste argumenten boven om de luisteraars van Qmusic en Joe een dagje Bobbejaanland te verkopen. Nog niet gehoord? Check dan onze website, maar let op: voor je ‘t weet zit je op een of andere draaiende, keinatte en snelle wildwater- of achtbaan in hartje Kempen. We hebben u gewaarschuwd.

Achter de schermen

Voor de opnames van de nieuwste tv-spot van Bobbejaanland stuurden we een professionele filmcrew naar het park. Op 1 dag brachten we er de attracties en de gezellige sfeer vanuit het juiste standpunt in beeld. Figuranten, techniek, catering. Ons productieteam had er zelfs voor gezorgd dat de zon van de partij was! Na de buitenopnames, trok de ploeg naar binnen voor de scène met de kinderen en de ouders. Ook daar liep alles als een trein. Het beeldmateriaal werd ten slotte in onze postproductiecel gemonteerd tot een flitsend en sympathiek spotje.