AEG

AEG stoomt
crossmediale campagne klaar

Gezond koken. Met de juiste toestellen heb je dat in een handomdraai voor mekaar. Een oven met stoomfunctie is zo’n must-have voor liefhebbers van het betere kookwerk. Met Batibouw in zicht stoomden we voor AEG België een campagne klaar die deze smaakmakers van de gezonde keuken extra in de kijker zette. Ons recept?

Een snuifje
creativiteit

AEG, onderdeel van de Electrolux groep, is een van de grote namen in de markt van de huishoudelijke toestellen. In de periode rond Batibouw, de hoogmis voor bouwers en verbouwers, wilde het zijn assortiment ovens met stoomfunctie extra promoten in de retail en naar de eindconsument toe. Gezond eten is nog altijd hot in de keuken en daar wil AEG graag op inspelen. Wij gaven de geplande promotiecampagne daarom net dat snuifje meer creativiteit en overgoten ze met een crossmediale saus. Maar eerst dit.

Oriënterende
communicatie

De interesse voor of kennis van stoomkoken varieert van consument tot consument. Met onze communicatiestrategie willen we de verschillende doelgroepen daarom elk zo goed mogelijk – op het juiste moment en met de juiste boodschap – oriënteren. Richting AEG, zijn assortiment stoomovens en de winkel(kassa)! Eenmaal ze in de winkel zijn, informeren en oriënteren we hen verder en proberen we hen met aantrekkelijke promoties over de streep te trekken. De retail wordt daarom ook actief betrokken in het hele stoomverhaal. Met dat recept brengen we de campagne op smaak. En de presentatie?

Stomende beeldvorming

Om de campagne in elke fase van het oriënteringsproces te doen opvallen, gaven we ze een creatieve twist. Voor elk van de vier AEG ovens met stoomfunctie maakten we een beeld waarbij een hand stoom toevoegt aan een gerecht. Stoom is nu eenmaal het essentiële ingrediënt voor wie zijn kookkunsten naar een hoger niveau wil tillen… Een eenvoudige, maar opvallende en duidelijke boodschap. We organiseerden samen met de klant de fotoshoot met een foodfotograaf en verzorgden de beeldbewerking en de grafische stilering. Eenmaal alles visueel klaar, was het tijd om de beelden uit te rollen in verschillende tools.

Crossmediale
rollout

Het salesteam van AEG en de retail kregen de primeur. Via een lanceringsbrochure en een video informeerden we hen over het assortiment stoomovens en de promotiecampagne. Daarna was de eindconsument aan de beurt. We ontwikkelden verschillende POS-tools voor op het winkelpunt en brachten AEG top of mind via YouTube branding en advertenties in retailmagazines en andere publicaties. Speciale aandacht ging naar de online marketingstrategie waarin we advertising linkten aan een campagnewebsite. Die was search engine optimized en zat in een conversiegestuurde structuur.

Outdoor campagne

Ten slotte gaven we het mediaplan nog wat meer pit met een bijzondere out of home campagne. We reserveerden ruimte in een netwerk van roterende digitale schermen. Zo konden we boodschap en beeld aanpassen in functie van het tijdstip en gebruiksmoment: lekker vers gebakken brood in de ochtend, een warme maaltijd ‘s avonds… We bedienden de consument op zijn wenken – en dat was uiteindelijk de rode draad doorheen de hele crossmediale campagne.