Sofie Dumont, Giovanni Bruno, David Martin… Het lijstje topchefs waarmee AEG samenwerkt om zijn keukentoestellen te promoten en imago te versterken is behoorlijk indrukwekkend. Maar ook micro- en macro-influencers met een passie voor innovatie, koken en design prijzen het merk en zijn huishoudapparaten graag én met succes aan bij hun volgers. Het bewijs dat onze influencer marketing aanpak werkt.

Kunnen influencers het brand engagement verhogen?

Reken maar van yes. Influencer marketing kan absoluut een positieve impact hebben op de merkbeleving. Leads genereren, converteren en engageren. Influencers doen het quasi 24/7. Je moet natuurlijk wel de juiste strategie ontwikkelen en mensen inzetten die affiniteit hebben met jouw producten. En voldoende volgers... Een challenge die ons team van Influencernetwork voor AEG al een tijdje met veel goesting aangaat.

Social media toolkit
vol lekkere ideeën

Als we influencer marketing mee opnemen in de mediamix van een campagne zorgen we er altijd voor dat de influencers perfect weten waar ze aan toe zijn. Welk vlees hebben ze in de kuip en hoe kunnen ze hun content het best serveren aan hun publiek? Speciaal daartoe hebben we social media toolkit samengesteld:

  • Grafisch document met de visie, waarden en het DNA van AEG
  • Duidelijke instructies over het doel van de campagne en de verwachtingen
  • Praktische info over bv. hashtags en andere do’s en don’ts
  • Nuttige tools zoals creatieve animaties voor in hun stories op Instagram

Check ook www.aeg.be

Sterrenchefs doen AEG stralen in de keuken

De juiste personen inschakelen is slechts 1 ingrediënt van ons influencer marketingrecept. Minstens even belangrijk is de juiste content om daar dan op het juiste moment en via de juiste kanalen mee uit te pakken. Ook voor AEG stelden we een contentkalender op en creëren onze digital marketeers geregeld fijne brand stories. Sterrenchefs in actie in hun keuken of op culinaire events? Da’s altijd om duimen en vingers bij af te lik(k)en.

Visuele communicatie smaakt naar meer

Om de nieuwe samenwerking tussen AEG en ambassadeur David Martin van restaurant La Paix** bekend te maken, creëerden we een heleboel gesmaakte content: van een persbericht en foto’s tot een stijlvolle video. Geniet ervan!

Last but not least:
de micro- & macro-influencers

Naast de grote namen die AEG gebruikt in de keuken, doen we voor de promotie van andere AEG-huishoudtoestellen zoals luchtreinigers of stofzuigers ook een beroep op minder bekend volk. Deze micro- en macro-influencers richten zich tot een kleinere maar betrokken groep volgers. Kwaliteit boven kwantiteit. En daar kan AEG ons perfect in volgen.

Afhankelijk van het product selecteren we influencers die een geëngageerde doelgroep aanspreken met een hart voor de betere huishoudtoestellen.