Met Adler heeft Brouwerij Haacht een echte premiumpils in zijn rangen. De doelgroep? Niet het bruin café, maar wel de trendgevoelige jongvolwassene met zin voor avontuur. De hipster voor wie campagnes moeten inspelen op zijn zoektocht naar unieke belevingen. Onze zoektocht, die leidde naar een campagnebeeld dat het avontuurlijke imago van het luxebier opfrist én versterkt.

Beeld versterkt de boodschap

Beelden moeten de lading dekken. De waardes van het merk vertalen. Een streling voor het oog zijn en indruk maken op de doelgroep. Elk van deze aspecten zit vervat in de doordachte Adler-visual: een man die – als een adelaar – een verlaten lagune induikt. Denk vrijheid, exclusiviteit en avontuur. Meer dan de baseline ‘Spread your wings’ is daarbij niet nodig. Het is ons recept om het luxe-imago van dit bier nog sterker in de markt te zetten.

"Bier met liefde gebrouwen, campagne met vakkennis ontworpen."

Gerichte communicatie

De ‘hoogvlieger’ laat niets aan de verbeelding over. Een buitengewone smaaksensatie staat de bierliefhebber te wachten. Dat exclusieve karakter blijkt ook uit de gekozen promotiekanalen. Zo selecteerden we voor de advertentie media met een jong, kwalitatief en avontuurlijk imago. De bierviltjes en andere tools, die belandden daar waar de trendy doelgroep graag vertoeft: in hippe cafés.