Je klanten bedanken voor het vertrouwen en hen nog meer engageren? Voor verdeler van elektrisch installatiemateriaal ABB-Vynckier gaven we dit jaar hun vertrouwde loyalty actie een extra aantrekkelijk tintje.

Een loyalty actie boordevol… actie!

ABB-Vynckier organiseert al jaren een getrouwheidsactie voor zijn installateurs. Bij aankoop van een colli elektrisch materiaal kregen ze punten (flashes) die ze konden inruilen voor prijzen.

Dit jaar gaven we de colli actie een nieuwe invulling. Deelnemers kunnen nu uit een lijst met producten zelf hun colli samenstellen en flashes verzamelen. Hebben ze er voldoende? Dan kiezen ze een van de dagactiviteiten die onze eventafdeling heeft voorzien. Jagen, buggyrijden, indoor skiën of naar het WK Wielrennen? Wij bezorgen hen de dag van hun leven (of een aperobox als ze het liever wat kalmer aan doen)!

Online loyalty platform: het hart van de actie

De loyalty actie loopt volledig online. Alleen door bestelbonnen of facturen op te laden op www.vynckier100.be kunnen deelnemers flashes verzamelen. En dat gaat supergemakkelijk. De site is dan ook een sterk staaltje UX design.

  • Online wedstrijdplatform, 24/7 toegankelijk
  • Makkelijk om aankoopbewijzen op te laden
  • Toegang tot eigen pagina via login
  • Alle info over de actie
  • Mogelijkheid om in te schrijven voor de activiteiten

Communicatie naar groothandelaar en installateur

Om de actie bekend te maken ontwikkelden we zoals steeds het nodige communicatiemateriaal.

  • De verdelers stuurden we een brief en een pakket met een toonbankdisplay en folders.
  • De installateurs kregen een brief met een folder én de lijst met producten waarmee ze een colli konden samenstellen.

Zo was iedereen snel mee – en extra uitleg vonden ze natuurlijk altijd op de website.

Het platform, de communicatie, de organisatie van de activiteiten… We verzorgden de actie van A tot Z.

Online marketing houdt de aandacht hoog

Voor het eerst zetten onze digital marketeers ook een online marketing plan op. Met een SEA-campagne, banners en berichten op de sociale media hielden ze de aandacht voor de actie hoog en stimuleerden ze de deelnemers (en nieuwe klanten!) om flashes te verzamelen (lees: producten te kopen). Loyalty en lead generation in één klap!