Je hebt een revolutionair product ontwikkeld, maar hoe zet je het in the picture?

Tapijtproducent Lano Carpets klopte bij D’M&S aan met het oog op de wereldwijde lancering van zijn SmartStrand Forever Clean. Het strategisch team zette volop in op situaties binnen de leefwereld van de doelgroep. De perfect manier om de voordelen van het tapijt uit te spelen.

Het creatief resultaat? Twee hartveroverende conceptbeelden, een dito slogan en bijhorende creatieve video.

‘The world’s most forgiving carpet’

De SmartStrand Forever Clean is het enige tapijt op de markt dat permanent beschermt tegen vlekken en morsen dankzij slimme nanotechnologie. Maar het is ook nog eens duurzaam, sterk en zacht. Het perfecte tapijt dus voor gezinnen met kinderen en huisdieren.

Dat was het uitgangspunt voor de twee conceptbeelden die D’M&S bedacht om het product in de kijker te zetten. Het charmant plaatje werd onderstreept met de slogan ‘The world’s most forgiving carpet’.

In-house videoproductie

De twee ludieke visuals en de video werden op locatie in scène gezet. De volledige productie daarvan was in handen van ons videoteam. Van de location hunting tot de opnames, van de casting (ja, ook de hond!) tot de montage. Alles werd in-house geregeld. Het resultaat is een pareltje van vertederende visuele storytelling.

 

Jouw boodschap krachtig overbrengen? Denk vanuit de mindset van je doelgroep.

Verrassend vertederende video

De video die onze videoafdeling maakte, lag helemaal in de lijn van het concept. Het filmpje dat geïntegreerd werd in een stalenkoffer, toont hoe de twee bevallige hoofdrolspelers de SmartStrand Forever Clean profileren als het meest vergevingsgezinde tapijt ter wereld. Een leuk extraatje voor Lano Carpets tijdens de lancering op Domotex, wereldwijd een van de belangrijkste vakbeurzen voor de tapijtindustrie.